Sökning: "prisvärde"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet prisvärde.
1. En idrottsarena bortom det fysiska rummet : En studie kring besökares förväntningar av en virtuell arena inklusive avgörande nyckelfaktorer för användarens avsikt att besöka den virtuella arenan
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Utveckling inom digitala- och sociala medier håller på att omdefiniera hur åskådarskap kommer se ut i framtiden. I kombination med en pandemi och en global klimatkris ställer det nya krav på hur sportarenor kan generera besökare till sina evenemang. LÄS MER
2. Virtual Reality – a solution for sustainable travel?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie har som syfte att undersöka hur Generation Y, en demografisk grupp som kännetecknas av miljöomtanke, teknologianvändning och resande betraktar den avancerade och multisensoriska kommunikationsformen Virtual Reality (VR) ur ett perspektiv av resande och hållbarhet. Målet är att förstå vilka faktorer som påverkar Generation Y att acceptera och använda VR för resande, samt att undersöka huruvida fenomenet anses vara ett miljömässigt hållbart alternativ till konventionellt resande. LÄS MER
3. Factors Affecting Consumers’ Intention to Use Online Music Service and Customer Satisfaction in South Korea
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This study aims to investigate factors that affect consumers’ behavioral intentions to use online music services and the extent to which users of these services are satisfied with their experience. It also seeks to clarify the relationship between customer satisfaction and repurchase intention. LÄS MER
4. Var det värt det - Hur prisnivå påverkar uppfattad kvalitet, prisvärde och kundnöjdhet
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The purpose of this paper is to examine the effect that price has on quality expectations and customer satisfaction and how price fits into a customer satisfaction model. An experiment in which participants are subject to scenarios of a high or low quality flight are used to test the hypotheses. LÄS MER