Sökning: "privacy paradox."
Visar resultat 11 - 15 av 60 uppsatser innehållade orden privacy paradox..
11. The Privacy Club : An exploratory study of the privacy paradox in digital loyalty programs
Master-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: Digital loyalty programs collect extensive personal data, but literature has so far neglected the aspect of privacy concerns within the programs. The privacy paradox denotes the contradictory behavior amongst consumers stating privacy risk beliefs and actual behavior. LÄS MER
12. AI marketing & brand relationships: A qualitative study about consumer-brand relationships, personalized marketing and the personalization-privacy paradox
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis purpose: to explore what influence consumer-brand relationships may have on consumers’ perceptions of personalized marketing and the personalization-privacy paradox. Methodology: to understand each of the respondents' different perceptions of the thesis’ purpose and research question, a relativist and social constructionist approach were applied. LÄS MER
13. Health data sharing and privacy among older people using smartwatches
Master-uppsats, Uppsala universitet/InformationssystemSammanfattning : Smartwatches can collect health data, location data and other sensitive information about users, and privacy concerns arise. This thesis aimed to investigate how older people (50-80 years old) in Sweden behave when it comes to privacy and health data. LÄS MER
14. Den paradoxala kakan – En kvantitativ studie om Privacy Paradox avseende svenskars cookiehantering
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Privacy Paradox är en teori som beskriver diskrepansen mellan attityder och beteende på internet när det gäller integritetsfrågor. Cookies är något som de flesta internetanvändare har stött på någon gång. Vissa kan tycka att dessa är användbara, medan andra kan tycka att de är irriterande. LÄS MER
15. Privacy paradox inom IoT från ett konsumentperspektiv: en empirisk studie
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : I ett samhälle som i allt högre grad präglas av smarta produkter och konsumenters förmå-ga att vara konstant uppkopplade genom Internet of Things ställs höga krav på hur passskyddade dessa konsumenter är. Forskning visar på att det blir allt svårare för konsumenteratt ta ställning kring sin egen privacy, och överrumplas ofta av en alldeles för stor mängdalternativ. LÄS MER