Sökning: "private label brand"
Visar resultat 21 - 25 av 45 uppsatser innehållade orden private label brand.
21. Private Labels in the context of electronics e-tailing
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The private label has become an integrated part in contemporary markets. Even so, the use of private labels in electronics e-tailing is unexplored ground. In recent years practitioners have realized the potential but few firms have developed an understanding of the effects private labels have on the company and the industry as a whole. LÄS MER
22. Egna märkesvaror : ICAs olika emv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : På dagens livsmedelsmarknad blir innovation och utveckling allt mer aktuellt när kunderna ställer högre och högre krav på livsmedelsbutikerna. När kraven blir högre använder sig företagen av olika strategier, att nischa sig är ett alternativ för att uppfylla kundernas krav. LÄS MER
23. Specialexponering av EMV - En pusselbit, till en mer lönsam butik
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : There is a tough competition in food-stores these days. Storeowners have been forced to try something new to attract customers. One way to accomplish that is to add private labels to the assortment. LÄS MER
24. Att smöra för EMV kan smälta kategorin
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Private labels have been increasing a lot during the last 30 years. The reason is great margins and it also works as an aid to build a store's brand. The problem is that private labels take market shares from national brands. LÄS MER
25. Den matglade, ekologiska hälsokunden : En studie om ICAs egna märkesvaror
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Bakgrund: De senaste 20 åren har varit händelserika år för detaljhandeln då kraftig tillväxt, tydlig expansion och en strukturomvandling har skett. Varukategorierna har växt och lågprisprodukter har tagits fram och en billighetstrend har skapats. LÄS MER