Sökning: "private label growth"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden private label growth.

  1. 1. The Mission of Private Labels: Towards a Better Understanding on Retail Usage of Private Labels in the Context of Sustainability

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Antony Bruggink; Tigran Mooradian; [2021]
    Nyckelord :Sustainability Strategy; Grocery Food Retail; CSR; Motivational Drivers; Private Label Strategy;

    Sammanfattning : The grocery retail industry has a substantial impact on a more sustainable food production and consumption system. With its gatekeeper position between consumers and manufacturers, retailers have the ability to encourage sustainable consumption and enforce measures up the food value chain - and face pressure to do so. LÄS MER

  2. 2. Varför producera ett annat företags varumärke? : En studie om leverantörsorganisationer i konkurrenssituation gentemot sin distributionskanal

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Fredrik Enman; Sebastian Pers; [2017]
    Nyckelord :Private label; PL; Fast moving consumer goods; Supply chain; Value chain; Supplier; Competitive strategy; national brand; NB; Porter; Egna märkesvaror; EMV; detaljhandel; distributionskedja; värdekedja; leverantör; konkurrensstrategier; leverantörers märkesvaror; LMV; Porter;

    Sammanfattning : Inledning: En distributionskedja fungerar genom att förädla en råvara till färdig produkt genom råvaruleverantörer, producenter, leverantörer, återförsäljare och konsumenter. I den klassiska distributionskedjan är det i regel leverantörerna som hanterar den slutgiltliga förpackningen och står för det varumärke konsumenten ser i butik. LÄS MER

  3. 3. Hur doftar tomaterna online? - A qualitative study on consumer decision making in different channels

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Thomasine von Bodungen; Vilma Flodin; [2017]
    Nyckelord :Consumer behavior; Decision making; Physical store; Digital store; Store atmosphere; Private label; Sensory and non-sensory attributes; ;

    Sammanfattning : The explosive development of digital technology has revolutionized all industries and markets over the last decade, which have had and will continue to have a significant effect on consumer purchasing behavior. By 2016, the grocery industry was one of the industries with the strongest e-commerce growth, which will be the market in focus in this study. LÄS MER

  4. 4. Consumers’ Perception and Loyalty to Private Labels : A Comparison of the German and Greek Market

    Magister-uppsats,

    Författare :Vasileia Gravou; Nicole Neffe; [2015]
    Nyckelord :Perception; Loyalty; Private Labels; Perceived Risk; Perceived Price; Germany; Greece;

    Sammanfattning : In a time during which the consumer has the choice of many similar products (Burnett, 2007), retailers seek business growth and competiveness, for example through the introduction of their own private label (Pepe, 2008). Thus the interest and relevance of private labels has increased in recent years (Nielsen, 2014; Gázquez-Abad et al., 2014). LÄS MER

  5. 5. EMV-utvecklingens effekter på mjölkproducenterna : förklaringar utifrån nyinstitutionalistisk teori

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Anna Berge; Charlotte Larsson; [2013]
    Nyckelord :EMV; mjölk; mjölkproducent; mjölkleverantör; mejeri; dagligvaruhandel; vertikal integration; agentteori; transaktionskostnadsteori; transaktionsspecifika investeringar;

    Sammanfattning : Utvecklingen av egna märkesvaror (EMV) är i framfart i dagligvarubranschen och trenden ser ut att hålla i sig. Denna utveckling har hittills inte varit så framträdande inom just mejeribranschen. Sedan början av 2000-talet har EMV-mejeriprodukterna ökat, då mejerier har gått med på att tillverka EMV-mejeriprodukter åt dagligvaruhandeln. LÄS MER