Sökning: "problem för nystartade företag"

Visar resultat 1 - 5 av 51 uppsatser innehållade orden problem för nystartade företag.

  1. 1. Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Kenan Omeragic; [2023]
    Nyckelord :Startup companies; social media; digital marketing; strategy; consumers.; Startupföretag; sociala medier; digital marknadsföring; strategi; konsumenter.;

    Sammanfattning : Titel: Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen.   Författare: Kenan Omeragic   Handledare: Christine Tidåsen   Nyckelord: Startupföretag, sociala medier, digital marknadsföring, strategi, konsumenter. LÄS MER

  2. 2. Användarinvolvering under produktutvecklingsprocessen i startups : En studie om produktutvecklingsprocessen i svenskbaserade startups

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Freja Ekman; Sofia Lagervall; [2023]
    Nyckelord :User involvement; user-centered; start up; product development; target customers; customer involvement; finance; business development; stage-gate; design thinking; lean startup; ; Användarinvolvering; användarcentrerad; startup; produktutveckling; målkunder; kundinvolvering; finansiering; affärsutveckling; stage-gate; design thinking; lean startup; ;

    Sammanfattning : Det blir allt enklare att starta ett företag i Sverige, mycket tack vare de många startupplattformar som finns. Samtidigt överlever knappt hälften av alla startup längre än fem år. LÄS MER

  3. 3. Growth and Success: In the Context of Startups in Sub-Saharan Africa

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Dunja Stevanovic; Michelle Wanyang Ochieng; [2023]
    Nyckelord :Startups; Sub-Saharan Africa; Growth; Success; Nystartade företag; entreprenörskap; Afrika;

    Sammanfattning : Sub-Saharan Africa is currently witnessing a proliferation of innovative startups, brimming with immense potential, yet grappling with formidable adversities that hinder the realisation of their latent capabilities to tangible economic benefits and substantial developmental progress for the region. Employing a qualitative research approach, this study investigates the internal and external factors that shape the growth and success trajectories of startups. LÄS MER

  4. 4. Cirkulära företag i en linjär värld : En kvalitativ studie om upplevda hinder för cirkulär ekonomi inom svenska textil- och klädindustrin

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Albin Hagström; Moa Nordin; [2023]
    Nyckelord :Cirkulär ekonomi; Startup; Textil- och klädindustrin;

    Sammanfattning : Klimatkrisen är en av våra största utmaningar i modern tid. Vi blir allt oftare utsatta för olika naturkatastrofer som både påverkar jordens befolkning, och även hela ekosystem. Under de senaste åren så har allt fler anammat en mer västerländsk livsstil vilket har bidragit till en större konsumtion och utnyttjande av resurser. LÄS MER

  5. 5. Startups nyttjande av ad hoc strategier efter turbulenta tider : En kvalitativ studie om hur startups kan använda ad hoc strategier efter turbulenta tider

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Vilhelm Carlson; Elma Zahirovic; [2022]
    Nyckelord :Startups; ad hoc strategies; turbulent times; organizational changes; strategic communication; adaptability; Startups; ad hoc strategier; turbulenta tider; organisatorisk förändring; strategisk kommunikation; anpassningsförmåga;

    Sammanfattning : The economic growth of recently established companies by the name of startups has increased significantly within the past couple of years. Startups are commonly attributed to achieving positive effects on socioeconomic advancements by creating new employment opportunities within its surrounding environments. LÄS MER