Sökning: "problem i arbetsgrupper"
Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden problem i arbetsgrupper.
1. Användningen av BIM-verktyg och Lean-principer för optimerade tidsplaner i byggprojekt : En fallstudie av implementering
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Inom byggbranschen är förseningar i byggprojekts leveranser vanligt förekommande och utgör ett utmanande problem. För att övervinna detta problem krävs en utvecklad och noggranna tidsplaner som följs av alla berörda parter. LÄS MER
2. Effektiva team i praktiken. En kvalitativ studie om hur multinationella organisationer styr mot effektiva team
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Affärsmiljön och arbetsuppgifterna blir allt mer komplexa, vilket ställer krav på att företagen är allt mer anpassningsbara. Detta har lett till att det inte längre är möjligt att arbeta på egen hand, vilket har gjort lagarbete viktigare än någonsin. LÄS MER
3. Digital mognad utifrån medarbetarperspektivet i Malmö kommun och faktorer som hindrar digital utveckling : En studie om digital utveckling i Malmö kommun
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : I uppsatsarbetet analyseras Malmö kommuns digitaliseringsarbete och digitala mognadsgrad utifrån medarbetarperspektivet. Det är viktigt för alla offentliga verksamheter inklusive kommuneratt identifiera var den befinner sig i sin digitala utveckling i förhållande till de kraven som ställsav staten och samhället. LÄS MER
4. Kulturens inflytande på belöningssystem och motivation inom TQM-styrda organisationer i Japan och Sverige : En komparativ flerfallsstudie med ett interkulturellt angreppssätt
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund och problemformulering: I den globala ekonomin blir servicekvalitet allt viktigare och företagen på den internationella konkurrensutsatta marknaden behöver erbjuda överlägsen service för att överleva. Kvaliteten på service är det som mäter prestationens utfall. LÄS MER
5. Sjuksköterskors följsamhet till basal handhygien i sjukhusvård : En kvalitativ litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Bakgrund: Varje år drabbas ett stort antal patienter av någon form av undvikbar vårdrelaterad infektion (VRI). Forskning har visat ett tydligt samband mellan vårdpersonalens följsamhet till riktlinjerna för handhygien och antalet VRI, vilket tyder på att hög grad av följsamhet är grundläggande för att förhindra vårdrelaterade infektioner. LÄS MER