Sökning: "problematic digital gaming"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden problematic digital gaming.

  1. 1. Dark Patterns : Den sura sidan av Candy Crush Saga

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Tilde Fredell; Matilda Haneling; [2023]
    Nyckelord :dark patterns; deceptive patterns; Candy Crush Saga; casual games; mobilspel; användargränssnitt;

    Sammanfattning : Many mobile games use a user interface designed to get their players to spend more time, money or social engagement within their application. This is done by deliberately misleading or otherwise confusing the user by, for example, making the player lose track of time when playing or by giving rewards to players who spend money or invite their friends into the game. LÄS MER

  2. 2. The Most Boring Game in the World : A study of World of Warcraft as a means for social interactivity within an enclosed group

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Ludvig Stone; [2023]
    Nyckelord :Gaming; Ethnography; Political Discourse Theory; Logics Approach; Social Gaming; World of Warcraft; Com-munities; MMO; Multiplayer Gaming; Digital Humanities;

    Sammanfattning : Gaming as an activity possesses many different facets (Sköld 2018: 134). One important yet relatively underexplored is the social facet, how the act of gaming is impacted by social rules and codes. Previous research on the topic is relatively limited and mainly performed retroactively on older game communities. LÄS MER

  3. 3. Spelhistoriens arvingar : En arkivstudie av svenska spelares attityder till digitalt spelbevarande

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :András Szilagyi; [2023]
    Nyckelord :ALM; archive; archival science; archival paradigm; digital games; gamers; actornetwork theory; attitudes; phenomenology; quantitative; survey; sociocultural; game preservation; textual analysis; ABM; arkiv; arkivvetenskap; arkivparadigm; digitala spel; spelare; actor-network; theory; attityder; fenomenologi; kvantitativ; enkät; sociokulturell; spelbevarande; textanalys; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This thesis aims to elicit different attitudes toward digital game preservation among Swedish digital game players. The questions in focus can be divided into two groups: the attitudes toward preservation of the games themselves, and the attitudes toward safeguarding the sociocultural aspects that stem from player interaction with digital games. LÄS MER

  4. 4. Gaming Disorder : En kritisk diskursanalys över debatten kring konceptualiseringen av en diagnos för problematiskt digitalt spelande (PDS) mellan åren 2011 och 2021.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Socialt arbete

    Författare :Johan Lindeberg; Evelina Brantedal; [2021]
    Nyckelord :internet gaming disorder; DSM-5; gaming disorder; ICD-11; WHO; problematic digital gaming; diagnosis; experts; debate; critical discourse analysis; internet gaming disorder; DSM-5; gaming disorder; ICD-11; WHO; problematiskt digitalt spelande; diagnos; experter; debatt; kritisk diskursanalys;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att lyfta maktperspektivet genom en kritisk diskursanalys av debatten kring konceptualiseringen av en diagnos för problematiskt digitalt spelande (PDS). Som professionella inom socialt arbete är PDS ett högaktuellt problem som nyligen har fått en ny officiell diagnos; Gaming Disorder, som ett nytt verktyg i praktiken. LÄS MER

  5. 5. Should I stay or should I… Pokémon Go? : En undersökning av svensk massmedias diskussion om det digitala spelet Pokémon Go

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Erika Svensson; [2017]
    Nyckelord :Mass Media; Moral Panic; Pokémon Go; Digital games; Telepresence; digitala spel; moralpanik; massmedia; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Since digital games entered the market they have been classified as a problematic medium, something that makes people aggressive and isolated from their surroundings. A stereotype of a white, adult male, playing alone and killing virtual people started to spread in the public. LÄS MER