Sökning: "problematisering företagsekonomi"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden problematisering företagsekonomi.
1. Hållbarhetsrapporter är bra men inte lätt att använda : En kvalitativ undersökning av hållbarhetsrapporter utifrån svenska privatinvesterare
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Problematisering: Studien har identifierat brist på forskning som redogör användbarheten av hållbarhetsrapporter för privatinvesterare i Sverige. Befintlig forskning har genomförts mest från företag och institutionella investerares perspektiv, därmed föreligger ett gap som behöver studeras. LÄS MER
2. Från student till fastighetsmäklare : En kvalitativ studie med inblick i rekryteringsprocessen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Från student till fastighetsmäklare – En kvalitativ studie med inblick i rekryteringsprocessen Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Jonatan Hallqvist och Linus Ottosson Hahne Handledare: Agneta Sundström och Benny Berggren Datum: Maj 2020 Problematisering och Syfte: Forskningen idag verkar begränsad gällande strategier och kommunikation från fastighetsmäklarföretag mot blivande fastighetsmäklare med syfte att rekrytera. Syftet med studien är därmed att öka förståelsen för hur säljande organisationer använder olika marknadsföringsstrategier med mål att rekrytera studenter samt att förklara deras arbete med varumärkesförmedling. LÄS MER
3. Lev som du lär! : En fallstudie om intern kunskapsdelning inom försäkringsbranschen
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Problematisering: Inom försäkringsbranschen har en omfattande förändring nyligen skett genom införlivandet av en ny lag som ställer högre krav på hur kunskap hanteras och delas. Kunskapsdelning är en av de svåraste utmaningarna i modern tid och något som företag ofta misslyckas med. LÄS MER
4. Digitaliseringens påverkan på företag i tidningsbranschen : En studie i svensk kontext med fokus på företagsaspekter och branschstruktur
Magister-uppsats, Linköpings universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Problematisering: En begränsad mängd forskning på tidningsbranschen har genomförts i svensk kontext. Oenighet råder bland forskare vilken del av affärsmodellen som påverkas och på vilket sätt, dessutom är det tvetydigt hurdana affärsmodellsinnovation är framgångsrikt. LÄS MER
5. Uppköpt! : En inblick i integrationsfasen på ett förvärvat bolag - "Quick and Dirty"
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Problematisering: Företagsförvärv är en populär strategi bland företag runt om i världen, trots det faktum att närmare 70 % av alla förvärv misslyckas. Tidigare forskning har pekat på integrationsfasen som den kritiska processen för förvärvets framgång. LÄS MER