Sökning: "problemformulering idrott och hälsa"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden problemformulering idrott och hälsa.

  1. 1. Sjuksköterskans kommunikation med den suicidnära patienten inom psykiatrisk heldygnsvård

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd; Högskolan i Halmstad/Centrum för forskning om välfärd, hälsa och idrott (CVHI)

    Författare :Frida Lind; Cecilie Syberg; [2018]
    Nyckelord :Kommunikation; Sjuksköterska; Suicidnära; Trygghet;

    Sammanfattning : Problemformulering: Att vårda den suicidnära patienten är en komplex uppgift, där sjuksköterskan behöver en tydlig struktur i sin kommunikation för att erbjuda en likvärdig och patientsäker vård. Genom att undersöka sjuksköterskans erfarenheter av att kommunicera med den suicidnära patienten, kan eventuella behov av ytterligare kunskap uppmärksammas och synliggöras. LÄS MER

  2. 2. ”Ibland vill jag ha någon som står och skriker mig i örat och ibland vill jag att det ska vara knäpptyst” : en intervjustudie om hur flickor med ADHD upplever skolan och undervisningen i Idrott och hälsa.

    Magister-uppsats, Sektionen för Lärande och Miljö

    Författare :Sara Nilsson; Sofie Herdmo; [2011]
    Nyckelord :ADHD; flickor; Idrott och hälsa; skola; välbefinnande;

    Sammanfattning : Dagens lärare kommer med största sannolikhet stöta på elever med olika svårigheter, bland annat ADHD. Förståelse och en ökad kompetens är viktigt för att inkludera och anpassa undervisningen för alla. Forskning kring flickor med ADHD är enligt Nadeau, Littman och Quinn (1999) bristfällig och pojkar får mer uppmärksamhet än flickor. LÄS MER

  3. 3. Hälsans betydelse för elever i grundskolans tidigare skolår

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Cathrin Berghald; Marie Dehlryd; [2009]
    Nyckelord :Hälsa; idrott; motion; kost; sömn; stress;

    Sammanfattning : Bakgrund: Vi anser att hälsa är av avgörande betydelse för allt lärande i skolan varför vi valde detta som vårtforskningsobjekt. Vårt ansvar som blivande lärare är att förvalta och förmedla det vi anser varaöverensstämmande med läroplanen och som är grundläggande för att utveckla bästa möjlighet till lärande iskolan. LÄS MER