Sökning: "problemformulering mode"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden problemformulering mode.

  1. 1. Chefers hantering av mellanmänskliga konflikter inom hälso- och sjukvård : En litteraturöversikt om konflikthanteringsstrategier

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Marie Bergius; Martin Claesson; [2021]
    Nyckelord :ABC-Model; Conflict Strategies; Healthcare; Interpersonal Conflicts; Health-Promoting Leadership; Rahim Organizational Conflict Inventory-II; Sustainable Leadership; Thomas-Kilmann Conflict Mode Instrument; ABC-modellen; hållbart ledarskap; hälso- och sjukvård; konflikstrategier; mellanmänskliga konflikter; hälsofrämjande ledarskap; Rahim Organizational Conflict Inventory-II; Thomas-Kilmann Conflict Mode Instrument;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemformulering: I hälso- och sjukvårdsorganisationer är konflikter oundvikliga, ständigt förekommande och en naturlig del av arbetsplatsen. Ökad ohälsa i form av arbetsrelaterade sjukdomar och stress kan härledas till konflikter på arbetsplatsen. LÄS MER

  2. 2. Creative Mode : En undersökning om vilka effekter Minecraft liksom andra fritidsintressen kan ha på elevers motivation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogik

    Författare :Mathilda Holst; [2021]
    Nyckelord :Bild; Bildundervisning; Motivation; Minecraft; Elevintressen;

    Sammanfattning : Tankar om den nationella ämnesutvärderingen i bild, som menar att pojkar presterar sämre och att elever har en snäv syn på vad bild kan vara, och Wery och Thomsons Motivationsstrategier användes för att formulera syften och frågeställningar. Det första syftet med undersökningen är att sätta strategier för ökad elevmotivation i en bildspecifik och bildpedagogisk kontext. LÄS MER

  3. 3. Spelar tillgången till fysiska butiker någon roll? : En kvalitativ studie om Generation Ys användning av e-handel för mode

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Daniel Söreng; Klara Kindlund; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Att handla mode via e-handel är idag lika självklart som att handla mode i fysiska butiker. Då många konsumenter utnyttjar e-handelns för att handla modevaror är det intressant för företag att få en förståelse för konsumentbeteende online. LÄS MER

  4. 4. Fast Fashion-konsumentens attityd till hållbart mode

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Linnéa Bergström; Anderas Weinås; [2013]
    Nyckelord :fastfashion; köpbeteende; återvinningsbart; återvinningsbart; attityder; hållbar utveckling;

    Sammanfattning : Ekologiskt, närodlat, kravmärkt och återvinningsbart – kärt barn har många namn och aldrig förr har vi konsumenter varit så medvetna om just den miljömässiga och hälsomässiga aspekten som vi är idag. Man kan verkligen kalla det en ny trend. LÄS MER

  5. 5. Det gröna gapet : varför skiljer sig attityd och beteende åt vid hållbar klädkonsumtion?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Sofie Andersson; Karina Putak; [2012]
    Nyckelord :grönt mode; Hållbar utveckling; attityd – beteende gap; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Klädindustrins negativa påverkan på hållbar utveckling har på senare tid blivit allt mer uppmärksammad av konsumenter, media och aktörer i modebranschen. Även om medvetenheten har ökat så har inte konsumtionen av hållbara klädalternativ gjort det till önskad grad. LÄS MER