Sökning: "procedural terrain generation"

Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden procedural terrain generation.

  1. 1. Exploring procedural generation of planets : Developing a tool to create spherical worlds

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Filip Tripkovic; [2023]
    Nyckelord :Procedural Content Generation; PCG; Planet; World; Sphere; Terrain; Noise; Unity; Editor; Designer; Tool; Game Development;

    Sammanfattning : If you want procedurally generated content in your games, you often have to rely on your own ability to develop the desired tools. This can be limiting for newer game developers, leading to certain types of gameplay not being considered when designing games. LÄS MER

  2. 2. Procedurellt genererade eldbollar är framtiden av magi : Utveckling av metoder för procedurell generering av förmågor till MOBA-spel

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Martin Johansson; [2023]
    Nyckelord :procedural generation; abilities; moba; game development; unity; procedurell generering; förmågor; moba; spelutveckling; unity;

    Sammanfattning : Procedurell generering är ofta använt av spelutvecklare i dagens moderna samhälle. Generellt så används procedurell generering mestadels till att generera terräng och texturer, vilket är ett välutforskat område, men det är bara början till vad det kan användas till. LÄS MER

  3. 3. Generating terrain features using software agents

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Marcus Sköld; [2023]
    Nyckelord :PCG; Game development; Procedural Content Generation; Terrain; Agent; Spelutveckling; terräng; agent;

    Sammanfattning : Terrain is a key aspect of a game to help immerse the player in the virtual environment. Producing such content can however be quite challenging for a designer since landscapes need to satisfy the game’s visual and playable needs. LÄS MER

  4. 4. Procedural Natural Texture Generation on a Global Scale

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Informationskodning

    Författare :Anna Pohl Lundgren; [2023]
    Nyckelord :computer graphics; procedural generation; procedural textures; gpu; image processing; satellite imagery; real time; real-time; shadow detection;

    Sammanfattning : This Master’s thesis investigates the application of dynamically generated procedural terrain textures for texturing 3D representations of the Earth’s surface. The study explores techniques to overcome limitations of the currently most common method – projecting satellite imagery onto the mesh – such as insufficient resolution for close-up views and challenges in accommodating external lighting models. LÄS MER

  5. 5. Procedural Worlds : A proposition for a tool to assist in creation of landscapes byprocedural means in Unreal Engine 5

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Informationskodning

    Författare :Viktor Sjögren; William Malteskog; [2023]
    Nyckelord :Procedural Generation; PCG; Terrain generation; Unreal Engine; Path generation; Catmull-Rom splines; Noise; Perlin noise; Biomes; Interpolation;

    Sammanfattning : This thesis explores the possibilities of creating landscapes through procedural means within the game engine Unreal Engine 5. The aim is to provide a flexible procedural landscape tool that doesn't limit the user and that is compatible with existing systems in the engine. LÄS MER