Sökning: "procedurell animation"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden procedurell animation.
1. A study of transfer learning on data-driven motion synthesis frameworks
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Various research has shown the potential and robustness of deep learning-based approaches to synthesise novel motions of 3D characters in virtual environments, such as video games and films. The models are trained with the motion data that is bound to the respective character skeleton (rig). LÄS MER
2. Algoritmiska Animationer : En studie av automatisering av animation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Att utveckla 3D-animeringar till dataspel är kostsamt eftersom det tar mycket tid och resurser för att uppnå den kvalitet som dagens spelare kräver. För att både spara arbetstid och göra det lättare för ovana animatörer att skapa animationer av tillräckligt hög kvalitet undersöker detta arbete hur ett verktyg för regelbaserad procedurell animering kan utformas, vad spelare anser om resultatet och vad utvecklare anser om både resultat och användning. LÄS MER
3. Trasdocksanimering : En teknik för dynamisk animation i datorspel
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : En stor del av spelkänslan ingår i hur saker beter sig och hur karaktärer rör sig. Animering är ett viktigt verktyg för att åstadkomma realistiska rörelser men räcker i många sammanhang inte för att leverera en fulländad känsla av realism. LÄS MER