Sökning: "procedurell kunskap"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden procedurell kunskap.
1. Procedurellt genererade eldbollar är framtiden av magi : Utveckling av metoder för procedurell generering av förmågor till MOBA-spel
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Procedurell generering är ofta använt av spelutvecklare i dagens moderna samhälle. Generellt så används procedurell generering mestadels till att generera terräng och texturer, vilket är ett välutforskat område, men det är bara början till vad det kan användas till. LÄS MER
2. Resonemang för elever i SUM – Mellanstadielärares uppfattningar om matematiska kompetenser
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktikSammanfattning : Studiens syfte var att få syn på förutsättningarna för elever i särskilda undervisningsbehov i matematik att utveckla samtliga matematiska förmågor, med huvudfokus på resonemangsförmågan. Genom intervjuer undersöktes hur mellanstadielärare arbetade med de olika förmågorna och hur de såg på inkludering i matematik samt deras önskningar om specialpedagogiskt stöd. LÄS MER
3. Bäst före - ofta bra efter : Potentialen hos procedurell retorik i digitala spel om matsvinn
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Denna komparativa studie syftar till att besvara frågeställningen ”Hur kan procedurell retorik i digitala spel påverka förståelse för datummärkning och hållbarhet av matvaror?”. 2018 uppstod 1,3 miljoner ton matavfall i Sverige (Naturvårdsverket 2020) och Jordbruksverket (2011) presenterar bristande kunskap kring datummärkning som en stor orsak till matsvinnet. LÄS MER
4. Tal i bråkform: Del av en helhet.
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Matematikämnet består av många olika områden där ett av dessa områden är tal i bråkform. Forskare är överens om att procedurer och begrepp relativt tal i bråkform är ett av de mest utmanande områden inom matematikämnet för elever. LÄS MER
5. Digitala hjälpmedel inom matematikundervisningen.
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Syftet med mitt arbete är att ta reda på varför och hur lärare arbetar med digitala hjälpmedel inom matematikundervisningen för att få svar på mitt syfte har jag valt att formulera tre frågeställningar. Frågeställningarna är: Hur arbetar lärare med digitala hjälpmedel i matematikundervisningen? Hjälper digitala hjälpmedel lärarna att formulera högt eller lågt kognitivt tänkande inom matematikundervisningen? Vad har lärare för inställning gentemot digitala hjälpmedel i matematikundervisningen? Jag har valt att använda mig av två metoder för att samla in empiri. LÄS MER