Sökning: "process för tjänsteutveckling"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden process för tjänsteutveckling.

  1. 1. Kundens Röst i Organisationen : Utveckling av kundorienterade verktyg för kvalitativa kundstudier i stor skala

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Jonathan Blom; [2023]
    Nyckelord :Kundorienterad tjänsteutveckling; samskapande; användarvänliget; kvalitativa kundstudier;

    Sammanfattning : Bakgrund: Trots ett växande konsensus att bli mer kundorienterad som organisation är en strategisk nödvändighet i dagens läge, har organisationer svårt att veta hur de själva kan göra den transformationen. Forskning visar att organisationer stöter på utmaningar kring hur de kan ta in mer kvalitativa data från sina kunder, och att använda sig av kundens röst i en samverkan för att förbättra och skapa innovativa lösningar. LÄS MER

  2. 2. Portfolio Försäkra Beredskapen för digital tjänsteinnovation i ett försäkringsförmedlingsföretag.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Stefans Inkovs; Miran Abdullah; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; RPA - Robotic Process Automation; Digital Service Development; Innovative Technology; Insurance Sector; Portfolio Insurence; Customer Experience; Technological Innovation; Customer Loyalty; Sustainable Growth; Competitive Advantage; Cost Reduction; Technological Competency; Insurance Brokerage; Artificiell Intelligens; RPA - Robotprocessautomatisering; Digital Tjänsteutveckling; Innovativ Teknologi; Försäkringssektorn; Portföljförsäkring; Kundupplevelse; Teknologisk Innovation; Kundlojalitet; Hållbar Tillväxt; Konkurrensfördel; Kostnadsminskning; Teknologisk Kompetens; Försäkringsförmedling;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker utvecklingen av digitala tjänster och integrationen av innovativ teknik hos försäkringsförmedlingsföretaget Portfolio Försäkra. Under de inledande diskussionerna med VD, Andreas Adolfsson, noterades att företaget hade vissa luckor i sitt digitala tjänsteutbud och saknade användning av innovativ teknik. LÄS MER

  3. 3. Improving Product - Service Development Processes in Traditional Manufacturing Firms : A Case Study of a Swedish Manufacturing Firm

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Pochara HC Pao; [2022]
    Nyckelord :Product Service Systems PSS ; Integrated Product Service Offering IPSO ; Product Development; Service Development; Servitization; Service Manufacturing Paradox; Product Service Systems PSS ; Integrated Product Service Offering IPSO ; Produktutveckling; Tjänsteutveckling; Tjänstefiering; Service Manufacturing Paradox;

    Sammanfattning : Manufacturing companies have begun developing Product Service Systems to provide customers with enhanced product-service offerings. Transitioning to a service-oriented development process allows companies to restructure risks, responsibilities, and costs normally associated with owning products. LÄS MER

  4. 4. För Älskade saker : Ett hållbart designkoncept för återbruk av begagnade produkter

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Malin Ruljeff; [2022]
    Nyckelord :Technical Design Engineering; Consumption; Ecological sustainability; Second-hand; Sticker; Gifts; Teknisk design; Konsumtion; Ekologisk hållbarhet; Secondhand; Klistermärke; Presenter;

    Sammanfattning : This thesis project is based on the area of ​​Technical Design with a focus on sustainable development and sustainable consumption. The purpose of the project is to develop a concept for a product or service that helps families with children to reduce their negative environmental impact without reducing the supply of the products they need. LÄS MER

  5. 5. Customer Involvement in the Product DevelopmentProcess at an SME Digital Business Platform

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :ASTRID INGELS; YLVA SANNERUD; [2021]
    Nyckelord :User involvement; Customer Satisfaction; User research; Product development processes; Software development processes; Platform business; Användarinvolvering; Kundnöjdhet; Användarundersökning; Produktutvecklingsprocesser; Mjukvaruutvecklings-processer; Plattformsföretag;

    Sammanfattning : Some of the world’s most valuable companies today are platform businesses. Both smaller and larger companies are turning their product and service development from a linear developmentapproach to a platform approach. LÄS MER