Sökning: "process inom livsmedelsindustri"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden process inom livsmedelsindustri.

  1. 1. Kan masskundanpassning tillämpas effektivt och lönsamt inom livsmedelsbranschen?

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Olof Holmberg; Hampus Österlind; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utreda om konceptet masskundanpassning skulle kunna appliceras på livsmedelsindustrin, och huruvida det vore rimligt ur ett affärsmässigt perspektiv. Masskundanpassning genom modularisering innebär ett produktionssystem där unika produkter skapas genom kombinationer av standardiserade moduler. LÄS MER

  2. 2. Återhämtningsprocessen hos en svensk livsmedelsproducent efter ett allvarligt produktfel : En studie av Findus hantering av ”Hästköttsskandalen” under våren 2013

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi; Filosofiska fakulteten

    Författare :Misel Grujicic; Anna Madsen; [2014]
    Nyckelord :Findus; product failure; consumer trust; crisis management; traditional media; social media; recovery strategies; trademark.; Findus; återhämtningsprocessen; livsmedelsproducent; varumärke;

    Sammanfattning : This study deals with a Swedish company in a food industry that got affected by product failure, which led to consumer trust crisis followed by media and was needed to be managed. Situation had a negative impact on company’s trademark, which acquired long recovery work by the company. LÄS MER

  3. 3. “En konstant analys av vår omvärld”

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sanna Dahl; Niklas Hebrand; Marie Marklund; [2014]
    Nyckelord :omvärldsanalys; livsmedelsbranschen; omvärldsbevakning; kvalitativ; trender; Business Intelligence; food industry; environment monitoring; qualitative; trends.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Omvärlden påverkas ständigt av förändringar i form av exempelvis trender och teknologiska utvecklingar som sker i snabbare takt. Det har därför blivit allt viktigare för företag att kunna analysera och förutspå sin omgivning för att bättre förstå i vilken riktning den rör sig i. LÄS MER