Sökning: "process strategy of a business"
Visar resultat 1 - 5 av 1078 uppsatser innehållade orden process strategy of a business.
1. En stiftelses dilemma
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: En Stiftelses Dilemma: En kvalitativ studie om en stiftelses balansgång mellan förväntningar och verksamhet under Covid-19 pandemin Seminariedatum: 11 januari 2024 Kurs: FEKH49 - Examensarbete i organisation på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Axel Bengtsson och Filip Höök Handledare: Stefan Sveningsson Fem nyckelord: Korsdrag, intressenter, förväntningar, strategi, stiftelse Forskningsfråga: Hur vidhåller man som organisation strategisk konsistens när omgivningen ställer nya krav på verksamheten? Syfte: Studien ämnar att bidra till förståelse för hur strategiska beslut påverkas av förväntningar från intressenter genom att undersöka ett bostadsbolags hantering av förväntningar som uppkom under Covid-19 pandemin i relation till företagets verksamhet. Metod: Genom en kvalitativ intervjustudie har empiri från fyra anställda på det undersökta bostadsbolaget samlats in. LÄS MER
2. Thriving Amidst Complexity: the Dynamics Within the Market of Parallel Imports of Pharmaceuticals in Sweden
Master-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Theory on competition within free markets is well developed and creates a fundament on which operational and strategic decisions rest upon. Regulations, such as in the pharmaceutical industry, create a dimension which strongly affects the operations of all organisations within the industry - and thus also the competition. LÄS MER
3. An Exploratory Analysis of Illiquid Assets: A Case Study On Dicopay Company
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : In Business life, whether companies are selling goods or services, one thing is certain: cash is king. The success of a Small-to-Medium-Enterprise depends on the money at hand, and a series of aspects can positively or negatively influence the availability of cash. LÄS MER
4. Leading the Change - Digital Leaders Facilitating MNEs’ Investment Behaviour
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : In our ever-changing world guided by technological advancements and data-driven disruptions, enterprises need adaptation and development strategies to stay competitive. Digital transformation (DT) has great potential to help organisations maintain their market position in these turbulent times. LÄS MER
5. How macro factors influence decision-making in the fashion industry value chain
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : The complexity of the macroenvironment and value chains within the fashion industry has increased the importance of strategic value chain configurations. The global influence and awareness of macro factors has made it more challenging for decision-makers to integrate macro-environmental changes in their strategic decisions. LÄS MER