Sökning: "process-oriented writing"

Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade orden process-oriented writing.

  1. 6. Analyzing Learners' Language Awareness in Written Production : Product-Oriented vs. Process-Oriented Approaches

    Master-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikation; Filosofiska fakulteten

    Författare :Marjan Adibi Dahaj; [2012]
    Nyckelord :Language awareness; Writing product; Writing process; Error; Fluency; Revision; Pause; keystroke logging; Swedish EFL learners;

    Sammanfattning : Writing is one of the four skills that students learning a foreign language are supposed to acquire, and writing often has an important role in the language classroom. Furthermore, in the field of cultural and arts education, a process-oriented approach is considered essential for learning. LÄS MER

  2. 7. Bedömning och lärande

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Martina Holmgren; Adisa Pepic; [2012]
    Nyckelord :0;

    Sammanfattning : Summary: This essay is about assessment for learning, what it is and how it affects pupils’ learning in school. Assessment for learning means that the assessment is a part of the teaching and that the pupils’ learning is in focus rather than the grade. When the purpose of an assessment is clear, the grade also becomes clearer. LÄS MER

  3. 8. Översättningsprocessen vid översättning av fasta fraser hos professionella och icke-professionella översättare : En empirisk undersökning

    Magister-uppsats, Tolk- och översättarinstitutet

    Författare :Tanja Leirvåg; [2011]
    Nyckelord :Translation process; idiom translation; fixed expressions; translator competence; keystroke logging; Translog; översättningsprocess; idiom; fasta fraser; översättarkompetens; skrivloggning; Translog;

    Sammanfattning : Processen vid översättning av fasta fraser har hittills inte skänkts mycket uppmärksamhet inom den processorienterade översättningsvetenskapen. Denna deskriptiva studie försöker bidra med empiriskt material angående vissa aspekter av översättningsprocessen vid översättning av svenska fasta fraser till tyska. LÄS MER

  4. 9. Skrivpedagogiska diskurser : En textanalys av styrdokument i grundskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Bitte Vilhelmsson Ramshage; [2010]
    Nyckelord :Writing; theories of wirting; policy documents; education; lerning; language; views of writing; Skrivande; skrivpedagogisk teori; styrdokument; undervisning; lärande; språk; synsätt;

    Sammanfattning : De tankar som finns bakom planering och genomförande av skrivundervisningen i grundskolan påverkas av de förhållningssätt som den beslutsfattande läraren har till sin undervisning. Att se på språk och skrivande utfrån olika perspektiv ger olika resultat. LÄS MER

  5. 10. Peer Response in Upper Secondary School : Do Swedish students find it useful for improving their English writing skills?

    Kandidat-uppsats, Estetisk-filosofiska fakulteten

    Författare :Josefin Grönkvist; [2006]
    Nyckelord :Feedback; peer response; process writing; collaborative writing; supporting;

    Sammanfattning : The method of peer response has become an important part in process oriented writing classes and is often used at universities, but not in upper secondary school. The aim of this paper is to investigate how students in upper secondary school react when introduced to peer response, and whether or not they find it a beneficial way of working when trying to improve their writing. LÄS MER