Sökning: "processer i tjänsteföretag"

Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden processer i tjänsteföretag.

  1. 1. The Role of ChatGPT in Knowledge-Creating Processes in Professional Service Firms

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victoria Englund; Naomi Jayne; [2023]
    Nyckelord :Artificial intelligence; Chatbot; ChatGPT; Knowledge creation; Knowledge management; Professional service firms; SECI; Artificiell intelligens; Chatbot; ChatGPT; Kunskapsskapande; Knowledge management; Professionella tjänsteföretag; SECI;

    Sammanfattning : New technology and digital transformations create disruptions for businesses, which new artificial intelligence (AI) technology is projected to do. Knowledge management (KM) and professional service firms (PSFs) play a critical role in the innovation-driven era of the knowledge economy. LÄS MER

  2. 2. Hur kan banker effektivisera sin verksamhet genom att minska ineffektiv användning av resurser? : En studie om svenska bankers möjlighet att effektivisera sin verksamhet.

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Victor Weideman; Hannes Marklund; [2022]
    Nyckelord :Lean production; management service ; Muda; Kaizen; Resource based view; Lean production; management service ; Muda; Kaizen; Resource based view;

    Sammanfattning : Lean production har under lång tid haft en väsentlig koppling till Toyota Production System (TPS) som förknippas med tillverkningsindustrin. Vid senare skede har lean production utvecklats och format sig till tjänsteföretag i form av “lean service” som bankbranschen har fått fäste om. LÄS MER

  3. 3. CRM : En kvalitativ undersökning om hur tjänsteföretag med högengagemangsprodukter bedömer konsekvenser av implementering av CRM

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Natnael Koreri; Rimon Mansouri; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : With the digitalization and the technological innovations that have paved the way for new participants to establish themselves in the market, there has been high competition inmarkets. This has led to an increased customer awareness among companies that now increasingly value long-term relationships. LÄS MER

  4. 4. Kaizen på tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Martin Floberg; Marcus Sjöberg; [2022]
    Nyckelord :Kaizen; continuous improvement; service company; Kaizen; ständiga förbättringar; tjänsteföretag;

    Sammanfattning : Kaizen har sedan 1970-talet möjliggjort för företag att arbeta med ständiga förbättringar. Ständiga förbättringar syftar till allt ett företag gör för att göra morgondagens arbete bättre. Kaizen är en kundfokuserad teori och vill därför utveckla företaget i ett mer kundorienterat synsätt. LÄS MER

  5. 5. Skapa appar där det glappar : En fallstudie om uppfyllelse av verksamhetsbehov och anpassning av affärssystem med hjälp av en low-code BPM-plattform

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Informatik; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Agnes Alm; David Mellheden; [2020]
    Nyckelord :low-code BPM platform; ERP system; business needs; customization needs; application; integration; mobile ERP; low-code BPM-plattform; affärssystem; verksamhetsbehov; anpassningsbehov; applikation; integration; mobilitet;

    Sammanfattning : Många verksamheter använder idag affärssystem för att styra sin verksamhet, stötta processer och hantera sin information. Affärssystem är från grunden generiska system som är ämnade att passa många olika typer av verksamheter. LÄS MER