Sökning: "processinriktad undervisning"

Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden processinriktad undervisning.

  1. 6. Pennan som sin bästa vän eller värsta fiende : Fem elever i årskurs nio beskriver sin motivation till skrivande i svenskämnet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :Emelie Johansson; [2012]
    Nyckelord :Elever; motivation; skrivande; skola; svenskämnet;

    Sammanfattning : Ett av uppdragen som svensklärare har är att stimulera elevers intresse för att skriva. Syftet med den här uppsatsen är att öka förståelsen för elevers motivation till skrivande i svenskämnet. LÄS MER

  2. 7. Alternativa verktyg för tillgänglighet och delaktighet : Implementering och användning av it i klassrummet

    Magister-uppsats, Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Tord Söderqvist; [2012]
    Nyckelord :alternativa verktyg i lärandet; kompensatoriska hjälpmedel; it och specialpedagogik; läs- och skrivsvårigheter; dyslexi; tillgänglighet; skolutveckling; lärare; grundskola;

    Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie är att belysa hur lärare skapar mening åt alternativa verktyg/kompensatoriska hjälpmedel i sin undervisning. Det empiriska materialet utgörs av inspelade samtal från fyra fokusgrupper bestående av sammanlagt 19 personer från fyra grundskolor. LÄS MER

  3. 8. Pizza och magiska stunder i undervisningen : en kvalitativ studie av processinriktad undervisning med utgångspunkt i två pedagogiska inriktningar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Jonatan Thulin; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AimThe aim of this study is to discuss process orientated education by identifying and describing general elements in two alternative pedagogies that in different ways attempt to separate themselves from the didactics in the traditional school. The questions are: 1. LÄS MER

  4. 9. Kunskapssyn hos lärare på högskolan. Påverkan på val av undervisningsformer och bedömning

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Johanna Nygren Spanne; [2005]
    Nyckelord :kunskapssyn; högskola; naturvetenskapslärare; perspektiv; epistemological beliefs; undervisning; bedömning; påverkan;

    Sammanfattning : Denna studies syfte är att undersöka och beskriva vilken kunskapssyn som finns hos lärare i naturvetenskap, på högskolan, och hur denna överensstämmer med hur lärarna undervisar och bedömer studenternas kunskaper. Undersökningsgruppen som slumpmässigt valdes ut för studien bestod av lärare i naturvetenskapliga ämnen på Teknik och samhälle, Malmö högskola, och de undersökningsmetoder som användes var deltagande observationer och semistrukturerade intervjuer. LÄS MER