Sökning: "processkarta"
Visar resultat 11 - 15 av 48 uppsatser innehållade ordet processkarta.
11. Ständiga förbättringar - ur ett humanperspektiv
M1-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : An important part of quality improvement is working with continuous improvement. When monitoring fulfilment of requirements, it is sometimes identified that governing documentation is not fully implemented. LÄS MER
12. Implementering av digitala kvalitetshanteringsverktyg i byggbranschen i Sverige
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Byggbranschen är sedan länge känd för sina kvalitets- och produktivitetsbrister vilket i Sverige årligen kostar miljarder att åtgärda. Det finns flertalet traditionella sätt att hantera kvalitet i byggprojekt men då dessa inte visat sig vara tillräckliga finns potential i att utveckla digitala kvalitetshanteringsverktyg för att skapa en förändring i branschen. LÄS MER
13. Varumärkesidentitet på sociala medier : Hur varumärken kan driva marknadsföringskampanjer med interaktiv storytelling
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : Bakgrund: I samband med den teknologiska utvecklingen har begreppet interaktivitet blivit allt mer omdiskuterat, inte minst vid framställning av interaktiva berättelser. Interaktiv storytelling är ett relativt nytt forskningsområde som öppnat upp för ett nytt sätt att driva marknadsföringskampanjer på. LÄS MER
14. Win-win-win : Framgångsfaktorer för att skapa värde i fastighetsmäklarbranschen
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknik; Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknikSammanfattning : Fastighetsmäklarbranschen befinner sig i en utveckling mot ökadekrav och förväntningar från potentiella köpare, säljare ochsamhället i stort. Detta har skapat ett behov av kunskap kringframgångsfaktorer och visualisering med målet att förbättraframtidens förmedlingsprocess. LÄS MER
15. Förbättringsarbete inom avvikelsehantering : I ett tjänsteproducerande företag
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : Syftet med denna studie är att ta fram ett förbättringsförslag för avvikelsehanteringsprocessen hos organisationen Green Landscaping AB. Organisationen har ett regelbundet arbete med förbättringar och det finns ett engagemang om att utveckla och förbättra processen för avvikelsehantering. LÄS MER