Sökning: "processorienterat synsätt"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden processorienterat synsätt.

  1. 1. Förbättrad produktivitet i en automatiserad plock- och packningsprocess : En fallstudie på Staples AB

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Lovisa Berg; Emelie Hjärtåker; [2017]
    Nyckelord :Supply Chain Management; Productivity; Automated warehouse; AVS RS; Buffer function; Process mapping; Waste; Improvement suggestions; Logistik; Produktivitet; Automatiserat lager; AS RS; AVS RS; Försörjande funktion; Processkartläggning; Slöserier; Förbättringsåtgärder; Supply Chain Managment.;

    Sammanfattning : Title: Improved productivity in an automated ”pick and pack” process - Förbättrad produktivitet i en automatiserad plock- och packningsprocess – A case study at Staples Sweden AB Authors: Emelie Hjärtåker & Lovisa Berg Tutor: Petra Andersson Examiner: Helena Forslund Background: There is a lot of research within automated warehouse and especially about storage layout but no research that are including the functions within the process and how they beneficially should interact with each other. At the same time companies strives for improved productivity which might be easier to reach with a process orientated view rather than a function based view. LÄS MER

  2. 2. Etablering av struktur för processorienterad verksamhet : En studie av företaget LOGOSOL

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Sumeran Hagy-Zade; [2015]
    Nyckelord :Processorientering; Processkarta; Processförbättringsmönster; mätsystem; Processförbättring; Tvärfunktionellt team; organisationsstruktur; Processkomponenter; helhetsperspektiv; Processorienterings faser;

    Sammanfattning : Snabba svängningar på marknaden, globalisering och kundernas höga krav ställer ledningen införstora utmaningar och bristen på en flexibel ledningsmodell blir tydlig. Den traditionelltfunktionsorienterade organisationsstrukturen räcker inte till för att leva upp till kundens varierandekrav och önskemål. LÄS MER

  3. 3. Ständiga förbättringar i offentlig sektor : En studie kring att skapa kundvärde genom medarbetarens delaktighet i verksamhetens processer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Anna Dannebrant; Terese Karlsson; [2015]
    Nyckelord :Ständiga förbättringar; offentlig organisation; processer; medarbetaren; kundvärde;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Ständiga förbättringar i offentlig sektor - En studie kring att skapa kundvärde genom medarbetarens delaktighet i verksamhetens processer   Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Anna Dannebrant och Terese Karlsson Handledare: Stig Sörling och Tomas Källquist Datum: 2015 - Augusti Syfte: Kraven på offentliga organisationer gällande kostnadsreducering har ökat samtidigt som medborgarna kräver högre kvalité på de tjänster som erbjuds. Detta har lett till att offentliga organisationer i allt större utsträckning visat intresse för de styrkoncept som finns inom den privata sektorn. LÄS MER

  4. 4. Rödpennan är död : En sociokulturell studie av skrivundervisning i gymnasieskolan nu jämfört med då

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Sanna Welinder; [2014]
    Nyckelord :Dialog; dialogism; formativ bedömning; interaktion; aktivt deltagande; respons; skrivutveckling; lärarkommentarer; gymnasium; skrivande; processorienterat skrivande;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka om det går att se förändringar i gymnasieskolans skrivundervisning över en tidsperiod på tretton år. Den teoretiska utgångspunkten är ett sociokulturellt synsätt där dialogismens tankar är dominerande. LÄS MER

  5. 5. En kassaskåpssäker verksamhet? : Individers uppfattningar om internrevision och förhållanden bakom dessa.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomi

    Författare :Lisa Königsson; Sofia Westin; [2012]
    Nyckelord :Internrevision; Bank; Uppfattningar.;

    Sammanfattning : Syftet med denna fallstudie är att öka kunskapen om hur individer inom banken uppfattar internrevisionen. Undersökningen av dessa uppfattningar avser även skapa förståelse för organisatoriska förhållanden som påverkar individers uppfattningar om internrevision, detta genom att ta stöd av ett processorienterat förhållningssätt. LÄS MER