Sökning: "producentperspektiv"
Visar resultat 21 - 25 av 29 uppsatser innehållade ordet producentperspektiv.
21. Säsongsvariationer i ett kustsamhälle. Fallstudie av Marstrand
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Med ökad konkurrens mellan destinationer ökar betydelsen av att erbjuda ett konkurrenskraftigt utbud av varor och tjänster som attraherar besökare till destinationen. För att skapa en hållbar ekonomisk utveckling på en destination finns det idag ett intresse hos statliga intressenter såväl som i det privata näringslivet att försöka hantera säsongsvariationer. LÄS MER
22. Like or dislike - Vad trycker du? Sociala mediers roll i den imageskapande processen för en plats
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sociala medier har fått en allt större del i platsmarknadsföringen och tidigare forskning har i stor utsträckning fokuserat på ett producentperspektiv varför uppsatsen ämnar undersöka området ur ett mottagarperspektiv. Syftet är att undersöka hur information på sociala medier påverkar den imageskapande processen för en plats och genom detta utreda hur tidigare teorier förändras. LÄS MER
23. Häxa,offer, moder, revolutionär eller fjortis? : En analys av hur kvinnor framställs pånutida svensk film baserade på originalmanus
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : Uppsatsens titel: Häxa, offer, moder, revolutionär eller fjortis? – En analys av hur kvinnor framställs på nutida svensk film baserade på originalmanus Seminariedatum: 2011-05-31 Ämne/Kurs: Filmproduktion 7, examensarbete filmproduktion Författare: Marie Lindberg & Linda Nilsson Handledare: Maj Asplund Carlsson Nyckelord: Filmanalys, genus, kvinnliga stereotyper, originalmanus, svensk film. Syfte: Syftet med vårt arbete är att analysera hur kvinnor framställs i fem svenska filmer med originalmanus och som utspelas i nutiden. LÄS MER
24. Gratistidningar -Ett utbrett fenomen, Varför?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen syftar till att utifrån både ett producentperspektiv och ett konsumentperspektiv undersöka och belysa tänkbara anledningar till att gratistidningar har blivit ett utbrett fenomen. Primärdata har samlats in med hjälp av följande metoder: 1. En enkätundersökning kring gratistidningskonsumenter. 2. LÄS MER
25. Råvaruproducenter med Varumärken
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte; Syftet är att studera om och hur tre råvaruproducenter i Skåne, genom att skapa förutsättningar för framtida kundrelationer som utvecklar deras varumärken, har utnyttjat kundens delaktighet i varumärkets meningsskapande. Metod; Uppsatsen består av en kvalitativ fallstudie av tre råvaruproducenter. LÄS MER