Sökning: "producentperspektiv"

Visar resultat 21 - 25 av 29 uppsatser innehållade ordet producentperspektiv.

  1. 21. Säsongsvariationer i ett kustsamhälle. Fallstudie av Marstrand

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Linda Jacobsson; Emma Jakobsson; Josefine Nilsson; [2011]
    Nyckelord :destinationsutveckling; kustsamhälle; säsongsvariationer; produktutveckling; marknadsdiversifiering; samverkan och destinationsnätverk; Social Sciences;

    Sammanfattning : Med ökad konkurrens mellan destinationer ökar betydelsen av att erbjuda ett konkurrenskraftigt utbud av varor och tjänster som attraherar besökare till destinationen. För att skapa en hållbar ekonomisk utveckling på en destination finns det idag ett intresse hos statliga intressenter såväl som i det privata näringslivet att försöka hantera säsongsvariationer. LÄS MER

  2. 22. Like or dislike - Vad trycker du? Sociala mediers roll i den imageskapande processen för en plats

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Cajsa Wetterö; Lena Hjort; Tina Petersson; [2011]
    Nyckelord :imageskapande agenter; imageskapande processen; platsmarknadsföring; relationsmarknadsföring; word of mouth; sociala medier; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sociala medier har fått en allt större del i platsmarknadsföringen och tidigare forskning har i stor utsträckning fokuserat på ett producentperspektiv varför uppsatsen ämnar undersöka området ur ett mottagarperspektiv. Syftet är att undersöka hur information på sociala medier påverkar den imageskapande processen för en plats och genom detta utreda hur tidigare teorier förändras. LÄS MER

  3. 23. Häxa,offer, moder, revolutionär eller fjortis? : En analys av hur kvinnor framställs pånutida svensk film baserade på originalmanus

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Marie Lindberg; Linda Nilsson; [2011]
    Nyckelord :Filmanalys; genus; kvinnliga stereotyper; originalmanus; svensk film;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Häxa, offer, moder, revolutionär eller fjortis? – En analys av hur kvinnor framställs på nutida svensk film baserade på originalmanus   Seminariedatum: 2011-05-31   Ämne/Kurs: Filmproduktion 7, examensarbete filmproduktion   Författare: Marie Lindberg & Linda Nilsson   Handledare: Maj Asplund Carlsson   Nyckelord: Filmanalys, genus, kvinnliga stereotyper, originalmanus, svensk film.   Syfte: Syftet med vårt arbete är att analysera hur kvinnor framställs i fem svenska filmer med originalmanus och som utspelas i nutiden. LÄS MER

  4. 24. Gratistidningar -Ett utbrett fenomen, Varför?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Magnus Jensen; Mikael Bergkvist; [2007]
    Nyckelord :gratistidningar; producent; konsument; livsstil; marknadsinträdesstrategi; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att utifrån både ett producentperspektiv och ett konsumentperspektiv undersöka och belysa tänkbara anledningar till att gratistidningar har blivit ett utbrett fenomen. Primärdata har samlats in med hjälp av följande metoder: 1. En enkätundersökning kring gratistidningskonsumenter. 2. LÄS MER

  5. 25. Råvaruproducenter med Varumärken

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jon Almqvist; Erik Ask; Frank Sonander; [2007]
    Nyckelord :Råvaruproducent; varumärke; kvalitet; kundrelationer; upplevelser; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte; Syftet är att studera om och hur tre råvaruproducenter i Skåne, genom att skapa förutsättningar för framtida kundrelationer som utvecklar deras varumärken, har utnyttjat kundens delaktighet i varumärkets meningsskapande. Metod; Uppsatsen består av en kvalitativ fallstudie av tre råvaruproducenter. LÄS MER