Sökning: "produkt engagemang"
Visar resultat 1 - 5 av 76 uppsatser innehållade orden produkt engagemang.
1. Franchisefeber : En netnografisk studie om franchisefilmens dragningskraft
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/BildproduktionSammanfattning : Det här är en netnografisk studie av film som en social praktik, med ett fokus på franchisefilmer och deras fanbaser. Studien utforskar diskussionstrådar på onlineforumet Reddit och presenterar och diskuterar de olika motiven som driver fans till att engagera sig i diskussioner online om franchisefilmer. LÄS MER
2. Stylingservice som hållbar produkt : Värdet av en konsulterande stylingtjänst för minskad överkonsumtion
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Dagens konsumtion av kläder hos den genomsnittlige konsumenten består till stor del av överkonsumtion. Ett bristande engagemang samt okunskap om klädkonsumtionens miljöpåverkan är ofta bidragande faktorer till ohållbar konsumtion. LÄS MER
3. Managing Projects for New Product Development: Fixed, Flexible, or Mixed Approaches? : A Study on Suitability Decisions
Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Businesses within the physical product domain seek to transform the way they manage new product development, through more flexible approaches. Traditionally, this was done through a fixed approach, characterized by linear and rigid workflow. LÄS MER
4. Corporate Involvement in Charitable Engagements : Exploring the Dynamics of Corporate-Charity Collaborators
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In today's business environment, organizations are expected to engage in Corporate Social Responsibility (CSR), which involves balancing their economic success with positive social and environmental impact. Collaborating with charitable organizations can be a way for companies to engage in socially responsible activities and given the increasing focus on CSR, there is a potential for an enhanced interaction between companies and charitable organizations. LÄS MER
5. Vilka faktorer möjliggör digital innovation för organisationer inom techbranschen? : En studie som undersöker teori och praktik
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Innovation är inte längre endast en väg till nytta av olika slag, utan är avgörande för organisationers överlevnad. Techbranschen är en bransch som förändrar sig i rekordfart och för att kunna överleva och ha möjlighet att konkurrera i denna bransch krävs ett framgångsrikt innovationsarbete. LÄS MER