Sökning: "produkt förväntningar"

Visar resultat 1 - 5 av 83 uppsatser innehållade orden produkt förväntningar.

  1. 1. Corporate Involvement in Charitable Engagements : Exploring the Dynamics of Corporate-Charity Collaborators

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Mikaela Jansson; Katarina Ölander Gür; [2023]
    Nyckelord :CSR; corporate-charity collaborations; sustainability reporting; charitable engagements;

    Sammanfattning : In today's business environment, organizations are expected to engage in Corporate Social Responsibility (CSR), which involves balancing their economic success with positive social and environmental impact. Collaborating with charitable organizations can be a way for companies to engage in socially responsible activities and given the increasing focus on CSR, there is a potential for an enhanced interaction between companies and charitable organizations. LÄS MER

  2. 2. Kultivara

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Jennie Bergström; [2023]
    Nyckelord :Kultursorter; Deltagande observation; Visuell research; Grafisk design; Livsmedelsförpackningar;

    Sammanfattning : Det storskaliga jordbruket i Sverige kräver stora mängder insatsmedel och både bidrar till samt skadas av miljöförändringarna. I FN:s gobala mål 2: ingen hunger sätts målet att varje land ska säkra ett hållbart jordbruk och näringsrik mat till sina invånare. LÄS MER

  3. 3. Pop-ups – digitala handelns långa arm?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Gustav Lingevik; Hoda Younes; [2022]
    Nyckelord :Multikanaler; Digital konsumtion; Pop-ups; Upplevt kundvärde; Köpprocessen; Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : Tillväxten inom digital handel har bidragit till att konsumenters köpvanor har förändrats. För att överleva förändringarna har nya konsumtionsmönster bildats genom multi försäljningskanaler där verksamheter integrerar sina nuvarande försäljningskanaler med nya multikanaler såsom pop-ups. LÄS MER

  4. 4. Kartläggning av miljöpåverkan för aluminium- och stålprodukter : En jämförande livscykelanalys

    Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)

    Författare :Agnes Kübar; Julia Nyström; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Dagens samhälle efterfrågar och kräver i allt större utsträckning en transparens vad gäller företags påverkan på miljön. Detta då medvetenheten kring betydelsen av hållbarhet, och i synnerhet företagens roll i hållbarhetsfrågor, ökar hos allmänheten. LÄS MER

  5. 5. Farstat : Trådlös temperaturmätare

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Mahamed Hersi; Mohamed Yusuf; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det här projektet går ut på att utveckla en produkt som ska underlätta för privatpersoner att ha koll på ett fordons temperatur och luftfuktighet på ett snabbt och enkelt sätt. Den utvecklade produkten ger nya uppdateringar om hur insidan av fordonet förändras. LÄS MER