Sökning: "produkt kläder"

Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade orden produkt kläder.

  1. 16. Vad styr ett second hand- köp? : en undersökning om hur de fyra P:na påverkar butikerna Myrorna och Beyond Retr

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan; Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :ESTER FUES; EMMA MARIA NORBERG; [2011]
    Nyckelord :second hand; konsument; consumer; kotlers marknadsmix;

    Sammanfattning : ”Det finns en chans att man hittar ett unikt plagg som ingen annan har.”(Kommentar från undersökningen)Idag används second hand kläder flitigt av trendsättare och kändisar och är ofta ett återkommande tema i modetidningar och styling jobb. LÄS MER

  2. 17. Ljus i butiksmiljö : Upplevelsen av ljus och exponering av produkter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Belysningslära; Högskolan i Jönköping/JTH, Belysningslära

    Författare :Andreas Bergstrand; Marcus Anderson; [2011]
    Nyckelord :Retail; exhibition exposure; direction of light; surface colors; metal halide; contrasts; colors.; Detaljhandeln; exponering; ljusriktning; ytfärger; metallhalogen; kontraster; färger;

    Sammanfattning : This thesis examines how to improve the exhibition of products within retail for clothes and gift articles. The purpose is to investigate and test how light sources and different directions of light affect how the products are perceived regarding their exhibition. LÄS MER

  3. 18. Affärsmöjligheter för skyddsbyxor i syntetmaterial- snygg, snyggare, byggare

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan; Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :ANNELIE SÄRNEFÄLT; HANNA SVEDMAN; [2010]
    Nyckelord :yextile development; function; plan of marketing; innovation; business development;

    Sammanfattning : Marknaden för skyddsbyxor är stor, ändå har utvecklingen av dessa byxor skett relativt långsamt i jämförelse med exempelvis sportkläder. Det dominerande materialet, bomull, har en del negativa egenskaper som skulle kunna undvikas om man istället producerade i ett syntetiskt material. LÄS MER

  4. 19. “Less is more” : En studie om hur knapphet påverkar köpbeteendet

    Magister-uppsats,

    Författare :Johan Damberg; Rebecca Andersson; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Scarcity due to supply, demand or in time is all factors that affect consumers´buying behavior. The scarcity principle describes how scarce resources appear moreattractive to the customer's eyes than unlimited does. When something is scar thecustomer often draws parallels to the quality and price, that the product will bemore expensive and better. LÄS MER

  5. 20. Att leva i symbios; kultur och kläder : Påverkan av kulturen i Mellanöstern på internationella klädföretag

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitet; Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitet

    Författare :Aida Tarihi; Shadan Maulani; [2010]
    Nyckelord :mellanöstern; fyra p; promotion och produkt; produkt; promotion; kotler; kultur; kultur i mellanöstern; kläder;

    Sammanfattning : More and more companies open up facilities and stores in countries all around the world. Entering a new country means a new culture, a new language, different norms and values and new people with a different way of thinking unlike what you are used to. LÄS MER