Avancerad sökning
Visar resultat 16 - 20 av 39 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
16. Product development and design of industrial sensors
Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH. Forskningsmiljö Produktutveckling - IndustridesignSammanfattning : IoT- technology, Internet of Things, is a fast-growing business, it means that more and more products, clothes, even people are provided with sensors that can communicate and perceive the surroundings to create a smarter community. For companies to keep up to date, it is essential to continuously provide products with better components and reduced size. LÄS MER
17. Kundanpassade produkter : En kvalitativ studie kring kundanpassning av modeprodukter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Konsumenter tar allt mer plats på marknaden och har genom deras växande unika behov framkallat en förändring i modeföretagens strategier. Gårdagens massmarknad har förändrats till dagens micromarknad där kundens behov står i fokus vid framtagningen av nya produkter. LÄS MER
18. E-handelns framgång : Med köpupplevelsen i fokus för ökad lönsamhet
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : "Ginger Rogers did everything Fred Astaire did - only going backwards" Citatet används i flera litteraturer om returlogistik, detta för att ge uttryck åt den anspråkslösa betydelse returlogistik haft inom logistikvärlden, men som idag fått allt större betydelse. Uttrycket grundar sig i det rykte Fred Astaire hade, världens främste dansare. LÄS MER
19. Rörlig bild – En spegelbild av verkligheten? En studie om hur rörlig bild kan öka förtroendet vid e-handel
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka hur rörlig bild kan öka konsumentens förtroende för en produkt vid e-handel, och för att se om det eventuella ökandet av förtroende för produkter kan få fler kunder att vilja handla online. Målet med studien är att se hur påverkad användaren blir av rörlig bild när den handlar kläder på en webbplats. LÄS MER
20. Varumärkets betydelse vid köp av kläder på internet : Ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : E-handeln ökar ständigt och inte minst när det kommer till klädbranschen. Konsumenter värderar tillgängligheten och utbudet som internet erbjuder. Dock upplever konsumenter en större risk med att handla på internet jämfört med en fysisk butik. Det beror på att den fysiska interaktionen mellan produkt och konsument försvinner. LÄS MER