Sökning: "produkt kläder"
Visar resultat 21 - 25 av 39 uppsatser innehållade orden produkt kläder.
21. Environmental impact of the Swedish textile consumption : a general LCA study
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,Sammanfattning : In order to reach the Swedish environmental quality objectives, the Environmental ProtectionAgency has expressed a desire that consumption must be highlighted. The difficulty of assessingthe environmental impact of consumption lays in various calculation approaches, but one way toillustrate consumption is life cycle assessment (LCA). LÄS MER
22. Att dela eller inte dela? : Vad som möjliggör respektive förhindrar produktdelningssystem
L3-uppsats, Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten; Linköpings universitet/NationalekonomiSammanfattning : Product sharing systems is recently starting to become a more common phenomenon. Carpools exist in more than 40 Swedish towns and both Stockholm and Gothenburg have established bicycle sharing systems. Other products for which sharing systems have been established throughout Sweden are clothing and tools. LÄS MER
23. Butikskommunikation av textilier producerade i Sverige
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Enligt undersökningar konsumeras allt mer kläder i Sverige, samtidigt som konsumenters efterfrågan på mer hållbara och miljömedvetna produkter ökar. Det är företagens uppgift att uppmärksamma konsumenten om de bättre alternativ som finns, ur ett miljöperspektiv, och det är upp till dem att tydliggöra sin position på marknaden samt göra sig mer synliga. LÄS MER
24. Starta eget företag : Garage: från idé till verklighet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Att genomföra en affärsidé i praktiken, det är i korthet vad denna uppsats avhandlar. Syftet är att undersöka processen med att starta upp ett mindre företag från grunden. Från vision till förverkligande. Det finns många aspekter att ta i beaktande innan man går från idé fas till verklighet. LÄS MER
25. Hur värderar vi egentligen det funktionella och emotionella värdet hos olika produkter?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : I dagens samhälle finns ett överskott på produkter. Därmed tas produkters funktionella värde mer för givet och det emotionella värdet spelar istället en stor roll i valet av produkt. Huvudsyftet med denna studie blev att undersöka individers emotionella och funktionella värderingar av produkterna schampo, mobiltelefon och kläder. LÄS MER