Sökning: "produkt mix"

Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade orden produkt mix.

  1. 1. Storvreta IBK:s arbete med marknadsföringsmixen : En kvalitativ undersökning om hur Storvreta IBK arbetar med marknadsföringsmixen för att skapa ett attraktivt evenemang

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Klara Wennerholm; [2023]
    Nyckelord :marketing mix; sports; sports club; floorball; Storvreta IBK; marknadsföringsmixen; sport; idrottsklubb; innebandy; Storvreta IBK;

    Sammanfattning : Innebandyklubben Storvreta IBK leder publikligan i Svenska Superligan och har länge haft höga publiksiffror. Detta bevisar att Storvreta IBK har ett attraktivt evenemang att erbjuda och andra klubbar har tagit inspiration från dem kring upplägg och liknande. LÄS MER

  2. 2. Increasing process reconfigurability and quality in HMLV assembly lines using Industry 4.0 : A case study in the automotive industry

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Dagvadorj Bazarkhuu; Evelina Dannert; [2023]
    Nyckelord :Reconfigurability; Industry 4.0; quality; assembly; High-Mix Low-Volume; HMLV; Rekonfigurerbarhet; Industri 4.0; kvalitet; montering; Hög-mix Låg-volym; HMLV;

    Sammanfattning : The automotive industry is responsible for substantial emissions and is therefore transitioning to the new market of electromobility. With changing market conditions and uncertain demand, frequent product launches and customization are increasingly common. LÄS MER

  3. 3. Unwrapping the Customer Value concept and its application within an Industrial Manufacturing Firm : A Case Study within Husqvarna

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Robert Bunea; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Traditional manufacturing companies were reliant on selling their product centred offerings towards customers. However, technological developments, volatile market environments as well as calls for more personalised experiences from customers, have made the traditional product-centred approaches less effective. LÄS MER

  4. 4. Anpassningar i kristider : En studie om småföretag inom detaljhandel

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jane Bergström; Mikaela Godring; [2023]
    Nyckelord :small business; economic crisis; customization; contingency theory; marketing mix; småföretag; ekonomisk kris; anpassning; contingency theory; marknadsföringsmix;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka de anpassningar som småföretag inom detaljhandeln i Visby innerstad gjort för att överleva de ekonomiska kriserna som pågått sedan 2019. Studien har för avsikt att undersöka vilka marknadsanpassningar småföretagen genomfört. LÄS MER

  5. 5. Optimising the Planning- and Scheduling in a Complex Production : Discrete-Event Simulation in a pharmaceutical context

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Johan Börjesson; Paulina Boutros; [2022]
    Nyckelord :DES; Optimisation; Pharmaceutical industry; Product mix; Production planning- and scheduling; Resource allocation; Simulation.; DES; Läkemedelsindustrin; Optimering; Produkt mix; Produktionsplanering- och schemaläggning; Resursfördelning; Simulering;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate the optimisation of production planning- and scheduling in a pharmaceutical facility using DES.Research questions: “How can DES be used to achieve flexibility and efficiency in a pharmaceutical facility?” and “How can DES be used to increase efficiency of the resource allocation in a pharmaceutical facility?”Methodology: This study has been compared to a deductive- and a quantitative research approach where a process simulation has been modelled. LÄS MER