Sökning: "produkt påverkan"

Visar resultat 1 - 5 av 311 uppsatser innehållade orden produkt påverkan.

  1. 1. Impact of production strategies on inventory management - A case study at a Paper Mill

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Zakariya Ali; Josef Qya; [2023]
    Nyckelord :Produktionsstrategi; hybridsystem; lagerstyrning; lagerkostnader; genomloppstid; lägstalagernivå; pappersbruk; nyckeltal; Industriell ekonomi; Industriell ekonomi;

    Sammanfattning : Kundundersökningar har visat att det undersökta pappersbruket bör förbättra sina leveransledtider. En lösning för detta anses vara en förändring av nuvarande produktionsstrategi. LÄS MER

  2. 2. Heat of the moment : En jämförande fältundersökning inom tjänståterställning och förkroppsligad kognition

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Angelica Carlsson; Lovisa Hjorth; [2023]
    Nyckelord :Service recovery; service failure; justice theory; emotional responses; embodied cognition; EDA electrodermal activity ; Tjänståterställning; servicefel; rättviseteori; emotionella reaktioner; förkroppsligad kognition; EDA elektrodermal aktivitet ;

    Sammanfattning : Inom forskningsområdet tjänståterställning arbetar forskare och företag med att identifiera servicefel samt hitta effektiva sätt att lösa kunders problem. Trots detta skapar klagomålshantering problem för företag och det finns många utvecklingsmöjligheter. LÄS MER

  3. 3. Hållbarhetsredovisning som marknadsföringsverktyg – En undersökning av de marknadsföringsrättsliga konsekvenserna av företagens hållbarhetsredovisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Saga Sthen; [2023]
    Nyckelord :EU-rätt; associationsrätt; marknadsföringsrätt; miljöpåståenden; hållbarhetsredovisning; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Environmental and climate issues are becoming increasingly relevant in society. Both consumers and companies, as well as international organizations are placing greater focus on these issues. LÄS MER

  4. 4. Hur stavar man bunkring med fyra P? : En kvalitativ studie om hur livsmedelsbutiker hanterat kunders bunkringsbeteende under Covid-19-pandemin

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oscar Jonsson; Julia Sahlstrand; [2023]
    Nyckelord :Kriser; Covid-19; bunkring; produkt; påverkan; plats; personal; marknadsföringsstrategi;

    Sammanfattning : I samband med kriser är det vanligt förekommande att konsumenter uppvisar ett bunkringsbeteende, där de i förberedande syfte köper stora mängder produkter. Syftet med denna studie är att undersöka hur livsmedelsföretags marknadsföringsstrategi påverkats av bunkringsbeteendet som uppstod vid Covid-19-pandemins inträde. LÄS MER

  5. 5. Storvreta IBK:s arbete med marknadsföringsmixen : En kvalitativ undersökning om hur Storvreta IBK arbetar med marknadsföringsmixen för att skapa ett attraktivt evenemang

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Klara Wennerholm; [2023]
    Nyckelord :marketing mix; sports; sports club; floorball; Storvreta IBK; marknadsföringsmixen; sport; idrottsklubb; innebandy; Storvreta IBK;

    Sammanfattning : Innebandyklubben Storvreta IBK leder publikligan i Svenska Superligan och har länge haft höga publiksiffror. Detta bevisar att Storvreta IBK har ett attraktivt evenemang att erbjuda och andra klubbar har tagit inspiration från dem kring upplägg och liknande. LÄS MER