Sökning: "produkt positionering"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden produkt positionering.

  1. 1. Den kvinnliga konstnärens övergång från amatör till professionell i Italien under början av 1900-talet. : De första kvinnliga utställningarna och en studie om Tyra Kleens nätverksrelation i Rom.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Chiara Castrenzi; [2022]
    Nyckelord :female artists; female association; Tyra Kleen; Italy; Donne artiste; Tyra Kleen; associazionismo femminile; Italia; Società delle Artiste; Kvinnliga konstnärer; Tyra Kleen; kvinnoförening; Italien;

    Sammanfattning : The essay describes the transition of female artists from amateur to professional through an analysis of female participation in professional exhibitions during the early 20th century in Italy. Specifically, it examines the history of the Società delle Artiste, the group of pioneers who want to identify themselves in the field of professional art, and the first two exclusively women's international exhibitions organized in Italy. LÄS MER

  2. 2. Integrating Spatial Audio in Voice Guidance Systems

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Mario Lopes Batres; [2020]
    Nyckelord :spatial sound; driving; navigation guidance; augmented reality; rumsligt ljud; körning; navigering; förstärkt verklighet;

    Sammanfattning : Navigation systems are commonly used in our daily lives. Research has shown that spatial audio presents one opportunity for more effectively communicating to the driver the direction of the next manoeuvre. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföring av köttlådor : en fallstudie av tre lantbruksföretag

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Olle Andersson; Vilhelm Linde; [2019]
    Nyckelord :inbound marketing; word-of-mouth; köttlådor; närproducerat; digitalisering; sociala medier; marketing channels;

    Sammanfattning : Marknadsföring innebär att hitta sätt att nå ut till marknaden med en produkt eller en tjänst. Innovativa lösningar är ofta effektivt för att nå ut till konsumenter och traditionella kanaler såsom tidningar, radio eller tv används ofta. LÄS MER

  4. 4. Produktutveckling av bärskena för pendlade armaturer

    M1-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Industriell produktutveckling, produktion och design

    Författare :Jens Linde; Ludwig Gille; [2019]
    Nyckelord :Support rail; pendant luminaires; product development; T-clips; rail; sliding block; Bärskena; pendlade armaturer; produktutveckling; T-clips; skena; glidblock;

    Sammanfattning : Purpose – The purpose of this thesis was to follow up and further develop an existing product at Fagerhult AB. The product is a support rail for pendant luminaires. The support rail facilitates the positioning of the luminaire when mounted in the ceiling. LÄS MER

  5. 5. Nedåtgående vertikala produktlinjebreddningar : en litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Jonas Kibreab; Mattias Åkerblom; [2018]
    Nyckelord :marknadsföring; produktlinjebreddningar; varumärkeskoncept; vertikala; litteraturöversikt; marknadsandelar;

    Sammanfattning : Nedåtgående vertikala produktlinjebreddningar (NVP) är ett sätt för företag att nå ut till konsumenter som inte har betalningsviljan för dess nuvarande produkter. NVP görs genom att minska kvaliteten på en produkt inom en viss produktlinje och sedan sälja den till ett lägre pris. LÄS MER