Sökning: "produkt upplevelse"

Visar resultat 1 - 5 av 81 uppsatser innehållade orden produkt upplevelse.

  1. 1. Meat me in the green : En litteraturstudie om sensoriska egenskaper för veganska och vegetariska livsmedelsprodukter

    Magister-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Clara Gillow Thorsén; [2023]
    Nyckelord :Sensory meat substitutes; semantic frames; taste; flavour; texture; preference; palatibility;

    Sammanfattning : Förståelse och intresset för mat och måltid ökar explosionsartat vilket medför större krav pålivsmedelsprodukter och upplevelser av en måltid där en produkt står i centrum.Produktutvecklare och gastronomer arbetar ständigt för att producera smakfulla livsmedelsom både är klimatsmarta och uppfyller konsumenternas krav på smak. LÄS MER

  2. 2. Vitt snus i identitetens ljus : En kvantitativ studie om aspekter som påverkar konsumenters upplevelse av vitt snus

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Freja Frisk; Vendela Jurland; [2023]
    Nyckelord :vitt snus; kontroversiella produkter; gruppidentitet; marknadsföring; design; konsumentkultur;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker konsumenters attityd till vitt tobaksfritt snus. Studien identifierar vilken signifikans marknadsföring, konsumentkultur och produktspecifika attribut har i relation till konsumentens uppfattning av produkten i fråga. LÄS MER

  3. 3. Strategier för att skapa upplevelsevärden : en studie av hotellnäringen

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Lina Melander; Elin Larsson Kalla; [2023]
    Nyckelord :upplevelseekonomi; upplevelsevärde; hotellnäringen; transformativt ledarskap; transaktionellt ledarskap.;

    Sammanfattning : Grundläggande behov är idag i högre grad tillgodosedda vilket resulterat i att kraven hos konsumenter förändrats till att behöva mer för att bli nöjda, detta kopplat till översta trappsteget i Maslows behovstrappa- självförverkligande. Som en följd av det förändrade behovet har vi stött påbegreppet upplevelseekonomi, vilket först myntades i slutet av 1900-talet, och ses som ett ytterligare värdeerbjudande till konsumenten utöver produkt, tjänst och service. LÄS MER

  4. 4. De kom, de klickade, de övergav

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statistiska institutionen

    Författare :Kim Thurow; [2022]
    Nyckelord :webbstatistik; e-handel; övergivna kundkorgar; logistisk regression; B2C; köpresa; digital analys; retail; statistik.; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : This thesis analyses web statistics belonging to a national B2C e-commerce in retail. The purpose of the thesis is to investigate abandoned carts amongst logged in customers with at least one product added in to their cart and at least one visit to the payment page. LÄS MER

  5. 5. Barns exponering i betalda samarbeten på Instagram : En kvalitativ studie om hur influencers exponerar sina barn i betalda samarbeten och hur instagramanvändare upplever dessa bilder

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Emilia Alverby; Elin Linder; [2022]
    Nyckelord :Children; influencer; paid collaborations; influencer marketing; Instagram; Barn; influencer; betalda samarbeten; influencer marketing; Instagram;

    Sammanfattning : Influencers är en stor del av sociala medievärlden, vilket har gett upphov till influencer marketing där influencers marknadsför produkter genom betalda samarbeten med företag. I dessa betalda samarbeten förekommer även barn, då flera svenska influencers inkluderar sina barn i det innehåll som publiceras på sociala medier. LÄS MER