Sökning: "produkt utveckling"

Visar resultat 1 - 5 av 816 uppsatser innehållade orden produkt utveckling.

  1. 1. Design och Utveckling Av Gränssnitt för SkiSelector

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :David Nilsson; [2024]
    Nyckelord :Användarcentrerad Design; Användbarhet; Datavisualisering; Re-design; Användbarhetsdesign; Kunskapshantering;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att skapa förståelse för hur visuell representation av en produkt kan förändras för att förbättra stödet i säljprocessen och ge beslutsstöd för kund utan expertkunskap. Detta involverar tre frågeställningar:  Vilka problem finns det med nuvarande visualisering för okunniga? Hur kan visualisering användas för att öka användarens förståelse av skidan? Hur kan visuell representation av en produkt förändras för att förbättra stödet i säljprocessen och ge beslutsstöd för kund utan expertkunskap? Studien har genomförts med användning av design reviews på användare (skidförsäljare) och företaget Elpex som tillverkar verktyget. LÄS MER

  2. 2. Tillämpning av additiv tillverkning för framtagning av ett hållfast formsprutningsverktyg

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Ahmed Najaf; JR Pezo Salas; [2024]
    Nyckelord :Formsprutning; SLA; 3D-printning; Additiv tillverkning; Resin; CAD; Gjutform; Optimering; Produktutveckling; Konstruktion; Design.;

    Sammanfattning : Introduction: Additive manufacturing (AT) also known as 3D printing has become a more widespread technology in various industries. The manufacturing method has increased the efficiency of manufacturing industries in producing products with technically challenging properties. LÄS MER

  3. 3. Hållbar Prissättning av Dricksvatten En studie av intervjuer och litteratur kring VA-branschens förutsättningar

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jenny Amlöv; Maria Kleijn; David Sturk; [2023-09-01]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Hållbar prissättning av dricksvatten och avloppshantering är inte en självklarhet. Uppsatsen studerar detta med avseende på vattenproducenters förutsättningar att prissätta deras produkt med hänsyn till hållbarhetsperspektiv. LÄS MER

  4. 4. Developing a portable, customizable, single-channel EEG device for homecare and validating it against a commercial EEG device

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Máté Károly Tóth; [2023]
    Nyckelord :Electroencephalography EEG ; Portable EEG; Single-channel EEG; Commercial EEG; Brain-machine interface; Prototype development; Elektroencefalografi EEG ; Bärbar EEG; Enkanaligt EEG; Kommersiellt EEG; Hjärna-maskin-gränssnitt; Prototyputveckling;

    Sammanfattning : There are several commercial electroencephalography (EEG) devices on the market; however, affordable devices are not versatile for diverse research applications. The purpose of this project was to investigate how to develop a low-cost, portable, single-channel EEG system for a research institute that could be used for neurofeedback-related applications in homecare. LÄS MER

  5. 5. Longtail-fenomenet i svenskdagligvaruhandel : En kvantitativ studie av försäljningskoncentrationen i den svenska dagligvaruhandelns e-handel jämfört med fysisk handel.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Martin Amrén; Albin Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Long tail; Pareto; superstars; grocery; e-commerce; omni-channel; multi-channel; sales concentration; Longtail; pareto; superstars; dagligvaror; e-handel; omni-channel; multi-channel; försäljningskoncentration;

    Sammanfattning : Bakgrund: Med digital utveckling ökar användandet av digitala kanaler för att köpa produkter. Utvecklingen sätter ökad press på handeln att utveckla sitt digitala erbjudande. Problemformulering: Förutsättningarna att driva handel skiljer sig åt online jämfört med offline, sett både ur perspektiv från återförsäljare och köpare. LÄS MER