Sökning: "produkt varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 184 uppsatser innehållade orden produkt varumärke.

  1. 1. Kultivara

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Jennie Bergström; [2023]
    Nyckelord :Kultursorter; Deltagande observation; Visuell research; Grafisk design; Livsmedelsförpackningar;

    Sammanfattning : Det storskaliga jordbruket i Sverige kräver stora mängder insatsmedel och både bidrar till samt skadas av miljöförändringarna. I FN:s gobala mål 2: ingen hunger sätts målet att varje land ska säkra ett hållbart jordbruk och näringsrik mat till sina invånare. LÄS MER

  2. 2. Unica : Hållbar kosmetika för hotell, resa och hem

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Lovisa Granlund; [2023]
    Nyckelord :Hållbarhet; Förpackning; Grafisk design; Plastfri livsstil; Visuell kommunikation;

    Sammanfattning : Konsumenter stöter på mängder av förpackningar både i butik och via nätet. En förpackning har stor betydelse när det kommer till att återspegla en produkt och ett varumärke. LÄS MER

  3. 3. Utveckling av schampo- och balsamkoncept : Specialanpassad hårvård som sparar vatten

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Noah Pereira; Oliver Eisen; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Arbetet har följt en designprocess i uppdrag av fyra personer som studerar teknisk kemi år 2 på KTH. Uppdragsgivarna har framfört en idé för ett schampo- och balsamkoncept som minskar vattenanvändning genom att eliminera det från produktion och transport. LÄS MER

  4. 4. Influencer marketing : En kvalitativ konsumentstudie om hur betalda samarbeten påverkar trovärdigheten till en influencer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Julia Ahlström; Hanna Stockelid; Andrea Jarnevall; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; influencers; paid collaborations; social media; credibility; Influencer marketing; influencers; betalda samarbeten; sociala medier; trovärdighet;

    Sammanfattning : Syfte & frågeställning: Uppsatsen syftar till att undersöka hur trovärdigheten till en influencer påverkas av betalda samarbeten i hopp om att kunna bidra till en djupare förståelse om de faktorer som påverkar en influencers trovärdighet som marknadsförare. För att besvara studiens syfte har följande frågeställning undersökts; Hur påverkar betalda samarbeten trovärdigheten till en influencer? Metod: För att kunna besvara syftet och få en djupare förståelse för ämnet har en kvalitativ undersökning genomförts genom semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  5. 5. Vårt eget märke?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nils Englund; Tove Hjelte Ekelund; Elsa Sjöberg; [2022]
    Nyckelord :Lojalitet; EMV; variationssökning; konsumentbeteende; varumärke Loyalty; private label; variety-seeking; consumer behavior; brand; Business and Economics;

    Sammanfattning : Our own brand? - A qualitative study of loyalty to the grocery trade's private labels Research question: Is there any form of loyalty to private labels in the Swedish grocery trade, and what are the reasons for this? Purpose: To investigate the reasons behind consumers' loyalty to private labels in the Swedish grocery trade. As part of this, consumers' tendency for variety-seeking against private labels is also examined. LÄS MER