Sökning: "produktförnyelse"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet produktförnyelse.

  1. 1. Förutsättningar för en lyckad lansering av ”Modultrall” : en studie av konsumenter, små byggföretag och bygghandeln

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Daniel Färdeman; [2013]
    Nyckelord :Innovationsspridning; diffusion of innovation; conjointanalys; modultrall; Karl Hedin; Conjoint analysis; modular decking;

    Sammanfattning : Analytiker betonar att produktutveckling är viktigt för att lyckas i skogsindustrin. De nordiska sågverken fokuserar idag på att förbättra sin marknadsposition genom produktförnyelse, nya marknadsstrategier och omstrukturering av värdesystem. Ett företag som gjort detta är AB Karl Hedin. LÄS MER

  2. 2. En företagsanalys av Electrolux

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Rönnfors; Karim Amin; [2008-01-29]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att analysera Electrolux aktie ur ett aktieägarperspektiv under de senaste åren. Electrolux verkar på en marknad med hård konkurrens där det blir nödvändigt att finna nya sätt att skapa konkurrensfördelar. Enbart konkurrera med produktens tekniska kvalité räcker inte. LÄS MER

  3. 3. Utveckling av utbildningsmaterial vid implementering av Lean

    M1-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskap (SCI)

    Författare :Daniel Pettersson; [2008]
    Nyckelord :Didactic; Education; Pedagogy; Lean game; Lean Product Development; Visualize Lean.; Leanspel; Lean produktutveckling; utbildningsmaterial; visualisering av Lean; pedagogik; didaktik.;

    Sammanfattning : In an ever more competitive environment Sandvik Materials Technology,SMT, runs a large-scale program to improve their processes for product development.The purpose with the program is to increase the company’s profitability by increasingthe number of new products in their product portfolio. LÄS MER

  4. 4. Drivkrafter bakom strategisk affärsutveckling : Hur skapas framåtblickande och flexibla företag?

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Cecilia Andersson; Kristin Gunnarsson; [2002]
    Nyckelord :Business and economics; Peter Gustafsson; resursorientering; marknadsorientering; flexibilitet; strategi; teleoperatörer; Ekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Att förstå grunderna till företags strategiska handlande har blivit ett omfattande forskningsområde. Vissa forskare är av åsikten att företag bör vara marknadsorienterade, vilket innebär att de styrs av marknaden, medan andra anser att företagens egna kompetenser bör avgöra hur de ska agera. LÄS MER