Sökning: "produktförpackningar"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet produktförpackningar.
1. Hållbarhetsredovisningens potentiella framtid : Koldioxidekvivalent-märkningens påverkan på attityd och köpbeteende
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Redovisning av koldioxidekvivalenter på produktförpackningar har blivit vanligare i takt med att hållbarhetsfrågor blivit mer aktuella. I uppsatsen undersöktes CO2-ekvivalentredovisningens påverkan på konsumenters attityd mot varumärken utifrån de fem parametrarna: koppling tillCSR, transparens, identifiering, etisk och politisk konsumtion samt igenkännbarhet. LÄS MER
2. Diagnostic tool for issue categorization and capability determination in flexographic printing
Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologiSammanfattning : Today communication, promotion and transaction of products are key functions of product packaging. The quality of the package print is therefore of great importance and needs to be consistent for large production quantities. One of the most common technologies for printing on paper or cardboard is flexographic printing. LÄS MER
3. The Environmental Impact of E-commerce : A comparative analysis of CO2e emissions in e-commerce and traditional retailing
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledningSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to explore the environmental impact of e-commerce, considering the effects on CO2e emissions from transportation and implications on product packaging. Method: The research approach used in the study is an exploratory single case study design. LÄS MER
4. The Green Aisle - En kvalitativ studie om hur hållbarhet visualiseras på livsmedelsförpackningar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Hållbarhet har länge varit ett omtalat begrepp och fenomen som stått högt upp på många organisationers agenda, inte minst inom livsmedelsindustrin. Tidigare forskning inom hållbarhetskommunikation på livsmedelsförpackningar har tenderat att fokusera på andra aspekter än det visuella, och vidare har semiotisk forskning betraktats som något av en bristvara. LÄS MER
5. Svenska konsumenters syn på sötnings-relaterad Front-of-package labeling
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: En studie om hur Front-of-packaging påverkar konsumenters attityder. Nivå: C-uppsats, examensarbete i ämnet företagsekonomi. Författare: Alexandra Ekstrand och Jasmine Wiberg. Handledare: Jonas Kågström och Benny Berggren. LÄS MER