Sökning: "produktinriktad marknadsföring"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden produktinriktad marknadsföring.
1. När information möter reklam. En innehållsanalys av gymnasieskolors hemsidor.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Syfte Syftet med studien är att visa på hur marknadsföringen ser ut på olika skolor i Göteborgsregionen, och belysa skillnaderna inom denna marknadsföring. Huvudpoängen är att få ett jämförandeperspektiv på hur olika skolor marknadsför sig själva, och skolorna är utvalda efter kriterier om programutbud, geografisk placering och huvudmannaskap. LÄS MER
2. REKLAM TILL 60+ och möjligheten att samtidigt behålla andra målgrupper
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vårt mål med uppsatsen är undersöka möjligheten att kommunicera med den allt större och viktigare målgruppen 60+ samtidigt som man behåller och tillfredställer yngre målgrupper. Vi valde att använda oss av två olika kvalitativa metoder. LÄS MER