Sökning: "produktion och marknadsföring"

Visar resultat 21 - 25 av 99 uppsatser innehållade orden produktion och marknadsföring.

  1. 21. Socialt ansvarstagande i klädindustrin : En kvantitativ studie om konsumenters medvetenhet om och förväntningar på CSR samt deras identitetsskapande med företag i klädindustrin

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Samuel Swartling; Anton Moberg Edenbäck; [2018]
    Nyckelord :CSR; Klädindustrin; Fast fashion; Konsumentmedvetenhet; Konsumentattityd; CCI;

    Sammanfattning : Hållbarhet och ett etiskt förhållningssätt har de senaste decennierna blivit allt viktigare i klädindustrin, vars allt snabbare produktion av varor till låga priser för att möta efterfrågan från konsumenter är ohållbar för samhälle och miljö, exemplifierat i Fast fashion. Men en ökande medvetenhet om sociala och etiska problem hos konsumenter har gett företag anledning att arbeta med socialt ansvarstagande, Corporate Social Responsibility (CSR), en möjlighet både för ökad lönsamhet och en bättre omvärld. LÄS MER

  2. 22. Men inte till vilket pris som helst! : En kritisk retorikanalys av Hennes & Mauritz externa miljökommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Sarah Sjöö; [2018]
    Nyckelord :External Environmental Communication; Profiling; Visual Communication; Rhetoric; Critical Rhetorical Analysis; Extern Miljökommunikation; Profilering; Visuell Kommunikation; Retorik; Kritisk Retorikanalys;

    Sammanfattning : Hållbarhet och miljökommunikation har allt mer kommit att bli en viktig del av marknadsföring, profilering och varumärkesbygge hos företag. Det blir en paradox då företag ska kommunicera hållbarhet och samtidigt vara lönsamma i dagens konsumtionssamhälle. LÄS MER

  3. 23. Att marknadsföra en plats : fallstudie av tre livsmedelsproducerande företag på landsbygden

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Oscar Friberg; Amelie Jönsson; [2018]
    Nyckelord :storytelling; word-of-mouth; platsmarknadsföring; marknadsmix; gårdsbutik; livsmedelsproduktion;

    Sammanfattning : Svenskproducerade livsmedel har under senare år blivit allt mer eftertraktat. Ett behov av anpassning har därför uppkommit från produktionssidan, då producenter stått inför valet att expandera för att möta konsumenternas efterfrågan. LÄS MER

  4. 24. Förbättring av produktions- och packningsprocessen hos Eazpac AB

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Pegah Jahankhah; Ann Svanholm; [2018]
    Nyckelord :DMAIC; ISO9001; kvalitetsstyrning; processer; produktion; SME-företag; svinn;

    Sammanfattning : Företaget som har valts för detta examensarbete är Eazpac AB. Företaget producerar plasthättor, Eazycover ™ att täcka och skydda mat med, för att förlänga hållbarheten på mat och råvaror. Företaget Eazpac AB har haft problem med svinn av hättor i produktions- och packningsprocessen. LÄS MER

  5. 25. Industri och digitalisering i Västernorrland : En kartläggning

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för informationssystem och -teknologi

    Författare :Gustaf Lindberg; Marcus Sawert; [2018]
    Nyckelord :Digitise; digitalization; digital transformation; Smart Industri; Region Västernorrland; Digitalisera; digitisera; digital transformation; förädlingsgrad; region västernorrland;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to map the small and medium sized industrial companies in Västernorrland and their work with digitalization. This was performed with the help of an analysis where data from the companies book keeping were retrieved from a database together with a survey that was sent to the companies. LÄS MER