Sökning: "produktkategori"
Visar resultat 21 - 25 av 73 uppsatser innehållade ordet produktkategori.
21. The development of a vacuum cleaner concept adapted for storage through human-centred design
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Urbanisation and a growing population has created new demands for compact living and households. Household appliances perform an important role in modern homes, where the life-cycle of the products play a significant role. LÄS MER
22. Svenska konsumenters syn på sötnings-relaterad Front-of-package labeling
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: En studie om hur Front-of-packaging påverkar konsumenters attityder. Nivå: C-uppsats, examensarbete i ämnet företagsekonomi. Författare: Alexandra Ekstrand och Jasmine Wiberg. Handledare: Jonas Kågström och Benny Berggren. LÄS MER
23. Hur påverkar produktkategori och tidpunkt för email-kampanjer studenters digitala konsumtion?
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Under läsåret 2017/2018 var det över 700 000 registrerade studenter på gymnasie och högskolenivå i Sverige. En fördel med att studera är att det finns en marknad för erbjudanden med reducerade priser riktade till just studenter. Många av dessa erbjudanden gäller köp online och ett vanligt sätt att marknadsföra dem är genom email. LÄS MER
24. Ljus. En designstudie om förändring av slit- och slängbeteende
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Den här studien undersöker vilka bakgrundsfaktorer som ligger bakom slit- och slängbeteende. Med hjälp av beteendeteorin Theory of Planned Behavior, intervjuer och observationer så visar studien att funktion och kvalitét måste samspela med kognitiv tillfredställelse för att någon ska vilja behålla en produkt länge. LÄS MER
25. Varumärkets betydelse för unga konsumenter : En kvalitativ studie om unga konsumenters val av varumärke inom livsmedel
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Försäljningen av livsmedelsbutikers egna märkesvaror har ökat och det råder konkurrens mellan egna märkesvaror och leverantörernas märkesvaror. För livsmedelsprodukter finns det, inom samma produktkategori, flera olika varumärken att välja bland där produkterna innehållsmässigt är detsamma. LÄS MER