Sökning: "produktkunskap"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet produktkunskap.
1. Förstagångsköpare av högengagemangsprodukter : Hur de söker information och utvärderar alternativ
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : The purpose of this study is to generate an understanding of first-time buyers of high involvement products, by examine how they search for information and evaluate alternatives. Three research questions were formulated to achieve the purpose of the study. LÄS MER
2. Att bemöta en digitaliserad konsument - Möjligheter och utmaningar i butikspersonalens servicearbete
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Problemområde: Tidigare forskning har visat att digitaliseringens utveckling har en stor påverkan på detaljhandeln. Det står klart att konsumtionsmönster har ändrats och att kunden har allt mer information och produktkunskap. LÄS MER
3. Små fiskar fastnar också i nätet : En studie om hur små e-handlare kan konkurrera på Internet
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Bakgrund: De första Internetbaserade butikerna öppnade i mitten av 1990-talet och Internethandeln har sedan dess vuxit kraftigt. Den snabba tekniska utvecklingen har gjort att många svenska små e-handelsföretag har kunnat ta steget ut på en global marknad. LÄS MER
4. Kritiska framgångsfaktorer vid ett interkommunalt verksamhetsbaserat IT-projekt : Projektet Värmländsk bibliotekswebb 2.0
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : En utmaning för dagens organisationer är att flexibelt kunna ändra sina tjänster och produkter för att kunna möta kundernas ökade krav. Att använda IT som möjliggörare är ett sätt att utveckla verksamheter. Inom den offentliga sektorn har interkommunal samverkan tagits fram som ett nytt verktyg. LÄS MER
5. Servicestrategi inom ett företag i sportvarubranschen : Ur ett lednings-, personal- och kundperspektiv
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : Syfte Uppsatsen syftar att undersöka hur Stadiums servicestrategi är utformad med stöd från tidigare teorier kring servicemötet, samt hur den internt och interaktivt i mötet med kunden tillämpas. Syftet är även att undersöka om det finns ett gap mellan Stadiums levererade service och kundens upplevda service, samt om kunderna upplever servicestrategins faktorer som viktiga. LÄS MER