Sökning: "produktlansering i sverige"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden produktlansering i sverige.

  1. 1. Vätgasdrivna arbetsmaskiners tekniska mognad : Dagens etableringsmöjligheter och potentiella tillämpningar i Gävleborgs framtida vätgassamhälle

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Miljövetenskap

    Författare :Selinn Lärkfors; Carolina Svedlund; [2021]
    Nyckelord :hydrogen; Technology Readiness Level; technical maturity; non-road machinery vehicle; wheel loader; snow groomer; street sweeper; tractor; counterbalanced forklift; vätgas; Technology Readiness Level; teknisk mognad; arbetsmaskin; hjullastare; pistmaskin; sopmaskin; traktor; motviktstruck;

    Sammanfattning : Förbränning av fossila bränslen är den största orsaken till ökade växthusgasutsläpp i atmosfären som i sin tur ligger till grund för klimatförändringarna. Europeiska Unionen uttrycker klimatförändringarna som ett existentiellt hot och har som mål att Europa ska bli en klimatneutral kontinent till år 2050. LÄS MER

  2. 2. Influencer marketing : Hur företags marknadskommunikationsmix vid produktlansering har förändrats allt eftersom “influencer marketing” har etablerats som kommunikationskanal och hur effekten av olika kommunikationskanaler har förändrats

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Kajsa Persson Stor; Kristina Lidborg; [2019]
    Nyckelord :produktlanseringar; marknadskommunikation; kommunikationsmixen; sociala medier; influencer marketing; eWOM; varumärkeskännedom; produktkännedom;

    Sammanfattning : Idag brukas internet av majoriteten människor i Sverige och företag har upptäckt möjligheten att använda internet i sin marknadskommunikation. Det har öppnat upp nya dörrar för företag att annonsera ut sitt budskap på internet istället för i de traditionella kommunikationskanalerna, såsom tv, radio och tidningar. LÄS MER

  3. 3. Betydelsen av dynamisk kapabilitet vid utveckling av en digital strategi En fallstudie av Nordisk slutkundsmarknad i Sverige

    Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Hessam Azad; Malin Elebring; [2015-10-14]
    Nyckelord :digital strategi; dynamisk kapabilitet; nordisk slutkundsmarknad;

    Sammanfattning : Dynamisk kapabilitet är en egenskap som blivit att betrakta som alltmer viktig hos organisationer. Dynamisk kapabilitet bidrar till en starkare förmåga, för organisationer, att anpassa sig i föränderliga miljöer och dynamiska funktioner bidrar till ökad effektivisering, konkurrenskraft och flexibilitet. LÄS MER

  4. 4. Marknadsaktiviteter vid produktlansering

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Maria Byberg; Louise Lantz; [2011]
    Nyckelord :product launch; outdoor; outdoor; junior; junior; launch strategy; relationship marketing; event marketing; event marketing; social media; social media; store communication; produktlansering; lanseringsstrategi; relationsmarknadsföring; butikskommunikation;

    Sammanfattning : Marknadsaktiviteter vid produktlansering är ett samarbete med Haglöfs Scandinavia AB. Våren 2010 utfördes ett samarbetade med Haglöfs då ett underlag för utökat produktsortiment inom konfektion togs fram. LÄS MER

  5. 5. Cykelhanken™En innovativ produkt för internationalisering? : – En undersökning om efterfrågan på en innovativ cykelprodukt pådelar av den svenska och europeiska marknaden

    Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Anja Stankovic; Alexandra Söderström; [2009]
    Nyckelord :innovation; internationalisering och internationell marknadsföring;

    Sammanfattning : Varför behövs denna undersökning? Då det vid produktlansering är känt att ett stort antal misslyckas med att uppfylla marknadens behov av produkter är det vid lansering ochpatentering av nya innovationsprodukter vitalt att undersökamarknadens behov av produkten. På så sätt går det att möjliggöra ettpositivt utfall och nå en stabil marknadsposition. LÄS MER