Sökning: "produktlanseringar"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade ordet produktlanseringar.

  1. 1. Increasing process reconfigurability and quality in HMLV assembly lines using Industry 4.0 : A case study in the automotive industry

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Dagvadorj Bazarkhuu; Evelina Dannert; [2023]
    Nyckelord :Reconfigurability; Industry 4.0; quality; assembly; High-Mix Low-Volume; HMLV; Rekonfigurerbarhet; Industri 4.0; kvalitet; montering; Hög-mix Låg-volym; HMLV;

    Sammanfattning : The automotive industry is responsible for substantial emissions and is therefore transitioning to the new market of electromobility. With changing market conditions and uncertain demand, frequent product launches and customization are increasingly common. LÄS MER

  2. 2. En eventstudie om abnormal avkastning på spelsläpp hos svenska spelutvecklarbolag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Fredric Axman Lundbom; Edward Nguyen; [2021]
    Nyckelord :game release; event study; game developer companies; effective market hypothesis; Random Walk Hypothesis; accumulated abnormal returns; Spelsläpp; eventstudie; spelutvecklarbolag; effektiva marknadshypotesen; Random Walk Hypothesis; ackumulerad abnormal avkastning.;

    Sammanfattning : This essay examines the impact of game releases on the Swedish stock market. As previous research has examined product launches and news releases, this thesis intends to investigate game releases by game developer companies such as developers of computer, console or mobile games. LÄS MER

  3. 3. Aktieavkastning vid produktlansering

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Niklas Romberg; Andreas Liss; [2019]
    Nyckelord :produktlanseringar; effektiva marknadshypotesen; signalteorin; förannonsering; företagsstorlek; eventstudie; datorspelsbranschen;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen undersöker vilken effekt förannonserade produktlanseringar har på företagsvärderingar inom datorspelsbranschen. Genom att utföra en eventstudie på produktlanseringar observeras marknadens kortsiktiga reaktioner. Urvalet består av spellanseringar av noterade datorspelsutvecklande bolag under tidsperioden 2010–2018. LÄS MER

  4. 4. Konsumenters motiv till att följa detaljhandelsföretag på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Nathalie Andersson; [2019]
    Nyckelord :social media; consumers; retail companies; consumer motives; consumer behaviour; sociala medier; konsumenter; detaljhandelsföretag; konsumentmotiv; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att analysera varför konsumenter följer företag i sociala medier, det vill säga vilka konsumentmotiv som är mest förekommande. Studien kommer också att utröna om det finns skillnader i konsumentmotiv sett till de olika branscherna som ska studeras samt om demografiska variabler hos konsumenterna påverkar vilka konsumentmotiv som förekommer mest frekvent. LÄS MER

  5. 5. Influencer marketing : Hur företags marknadskommunikationsmix vid produktlansering har förändrats allt eftersom “influencer marketing” har etablerats som kommunikationskanal och hur effekten av olika kommunikationskanaler har förändrats

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Kajsa Persson Stor; Kristina Lidborg; [2019]
    Nyckelord :produktlanseringar; marknadskommunikation; kommunikationsmixen; sociala medier; influencer marketing; eWOM; varumärkeskännedom; produktkännedom;

    Sammanfattning : Idag brukas internet av majoriteten människor i Sverige och företag har upptäckt möjligheten att använda internet i sin marknadskommunikation. Det har öppnat upp nya dörrar för företag att annonsera ut sitt budskap på internet istället för i de traditionella kommunikationskanalerna, såsom tv, radio och tidningar. LÄS MER