Sökning: "produktplacering i tv-reklam"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden produktplacering i tv-reklam.

  1. 1. Vad såg du? : En uppsats om produktplacering

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofie Borg; Ida Sjögren; [2012]
    Nyckelord :Produktplacering; marknadskommunikationsprocessen; perception; kognition;

    Sammanfattning : I allt högre utsträckning väljer konsumenter att undvika TV-reklam som företag exponerar dem för, alternativet har således blivit att integrera produkter och varumärken i TV-serier för att göra den omöjligt för konsumenter att zappa bort. Denna uppsats syftar till att undersöka produktplacering i TV-serier och vilka faktorer i marknadskommunikationsprocessen, individers perception och kognition som företag bör ta i beaktning när de använder sig av produktplacering för att exponera sitt varumärke. LÄS MER

  2. 2. Apple och produktplacering – en kvalitativ innehållsanalys av Apples synlighet i TV-serierna Millennium och 24

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Mathias Carl John Svensson; Johan Petersson; [2010]
    Nyckelord :kvalitativ innehållsanalys; konnotation; Apple; produktplacering; semiotik; smygreklam; indirekt reklam; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagsläget spelar medierna en central roll i våra liv. Därför är det intressant att granska hur företag kan utnyttja detta faktum genom att på mer komplexa och uträknade sätt placera sina produkter i exempelvis olika TV-serier. LÄS MER

  3. 3. Kommer produktplacering att ersätta traditionell TV-reklam?

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Maria Bornander; Annika Hed; Anna Ramstedt; [2007]
    Nyckelord :Produktplacering; TV-reklam;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats har varit att undersöka om produktplacering kommer att ersätta TV-reklam. Produktplacering och TV-reklam behandlas i denna uppsats ur mediekonsulters synvinkel. Studien har genomförts genom en kvalitativ analys, där uppsatsens empiriska material har hämtats från fem experter inom produktplacering och TV-reklam. LÄS MER

  4. 4. Produktplacering i TV-reklam

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Susann Hammad; Anna Svensson; [2003]
    Nyckelord :Företagsledning; Produktplacering; Management of enterprises; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Produktplacering är ett allmänt känt begrepp som är oftast förekommande i filmer och olika tv-program. Vad färre människor känner till är att produktplacering även förekommer i reklamfilmer. Ett annat ord för produktplacering som kanske är lämpligare i detta sammanhang är varumärkesexponering. LÄS MER