Sökning: "produktplacering påverkan"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden produktplacering påverkan.
1. Bakom kulisserna av konsumtion: En kvalitativ undersökning om produktplaceringar i tv-serien Emily in Paris och unga vuxnas varumärkesuppfattning.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The aim of this thesis is to examine how young adults perceive product placements in the tv show Emily in Paris. The ambition is to achieve a greater understanding of how consumer purchase intention is influenced by product placements, as well as the impact of product placements on consumers' attitudes and awareness towards brands. LÄS MER
2. Alla säger att de älskar hållbarhet men de handlar inte hållbart : En utforskande studie av intention-beteende gapet inom hållbar konsumtion av livsmedel
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Följande studie fokuserar på möjliga orsaker till intention-beteendegapet som uppstår när konsumenter som vill handla miljö- och socialt hållbara livsmedel inte agerar i enlighet med sina intentioner. Den undersöker även om orsakerna skiljer sig åt beroende på om köpet sker på egen hand eller i sällskap. LÄS MER
3. Produktplacering på Instagram : attityder hos ungdomar inom Generation Z
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I dagens samhälle är internet något som de flesta har tillgång till. Sociala medier är en utav de aktiviteter som finns tillgängliga på internet och används som mest av ungdomar, däribland Generation Z. LÄS MER
4. Barn och produktplacering på Youtube
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Studien undersöker de effekter som dold produktplacering på Youtube har på unga tittare. För att kunna studera de eventuella effekterna har studien genomförts som en kvalitativ studie där semistrukturerade intervjuer har ägt rum med personer mellan 12 - 15 år samt med deras föräldrar. LÄS MER
5. Podcasting, topp eller flopp? : - En undersökning av lyssnarnas attityder tillsponsring inom podcasting
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Bakgrund: Podcasten är ett färskt tillskott till nuvarande marknadsföringsmedier och har påkort tid visat stor potential inom marknadsföringskommunikation. Den lågaproduktionskostnaden och enkelheten attraherar annonsörer som vill skapa riktad reklam tillsina kunder. LÄS MER