Sökning: "produktutveckling marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade orden produktutveckling marknadsföring.
1. Kundupplevelse av personlig integritet vid datainsamling av personuppgifter i kommersiella syften
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Studien behandlar fenomenet av datainsamling i försäljningsfrämjande syfte och dess upplevda effekt på personlig integritet för konsumenter. Digital marknadsföringsteknik är en central del av dagens marknader och involverar diverse IT-lösningar för att optimera marknadsföringskampanjer och försäljningsprocesser men även i produktutveckling. LÄS MER
2. The Creation of an Influencer Marketing Strategy to Favour Growth
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Today many companies are using influencers in the marketing strategy. However, there is an expressed need for more research on the topic influencer marketing and on how the marketing strategy should be formed in order to match and facilitate the growth of a company. LÄS MER
3. Aroma components of long ripened cheese and their origin, variation and contribution to flavour : with focus on propionic acid
Kandidat-uppsats, SLU/Department of Molecular SciencesSammanfattning : Flavour compounds in cheese are formed by metabolism of residual lactose, lactate and citrate, proteolysis and lipolysis through the activity of e.g., starter bacteria. Generally identified aroma components in cheese are fatty acids, esters, alcohols, ketones, lactones, aldehydes, and sulphur compounds. LÄS MER
4. How Product Properties Drive Wine Sales in Norway
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : This project investigates the Norwegian wine market and attempts to provide models of how the sales volume is influenced by different product attributes. The purpose was to examine if and how such relationship can be modelled using multiple linear regression. LÄS MER
5. Digitalisering av kulturscenen : Interaktionen mellan kulturscenen och den teknikvana generationen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Rapporten sammanfattar ett examensarbete inom produktutveckling för Högskoleingenjör Teknisk Design på Luleå Tekniska Universitet. Arbetet är utfört hos Osynlig AB i Sundsvall för kunden Scenkonst Västernorrland. LÄS MER