Sökning: "professional team sport"
Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden professional team sport.
1. Running to the top? - A qualitative research report investigating how the best male elite runners in Sweden relate to their own personal brand.
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : This research seeks to further develop the understanding of how professional athletes relate to personal brand building. Previous literature has canvased the landscape of celebrity athletes in sports such as football, golf, tennis and basketball. LÄS MER
2. Understanding the Dynamics of Brand Loyalty in National team sports - A Qualitative study of brand management within professional team sports”
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : In previous research there has been acknowledgement about the importance of Brand loyalty in sports, where the brand experience can function as a tool to create loyalty among fans. Brand communities have proven to have positive effects on customer satisfaction and brand loyalty in sports. LÄS MER
3. Den sjätte utespelaren - kognition : En kvantitativ studie om exekutiva funktionerna hos ishockeyspelare
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Historiskt sett har forskning fokuserat på de fysiska förmågorna inom idrott. På senare tid har forskare dock börjat att intressera sig mer för de kognitiva aspekterna inom idrott, framför allt inom lagsport. LÄS MER
4. Electronic Performance And Tracking Systems (EPTS) : Perceptions, Benefits and Challenges of Professional Football Athletes and Training Staff
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Personal Informatics (PI) are information systems that allow people to process activities with the usage of information technology, aiming to produce informational products (data) either for themselves or for others. Technologies that enable PI are becoming increasingly popular, assisting people in collecting personally relevant information about their body and their behaviour. LÄS MER
5. Är det tillräckligt att vinna för att inte försvinna? : En kvalitativ uppsats om elitidrottare som yrke, samhällsengagemang och varumärkesbyggande
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Vinna eller försvinna. Så lyder talesättet och så lyder den stora grundmentaliteten när det kommer till sport. När du kliver ut på planen eller åker ut på isen gäller det att prestera. Men den prestation som dagens elitidrottare står för består av långt mycket mer än vad man vid första anblick kan tro. LÄS MER