Sökning: "professionalism"
Visar resultat 21 - 25 av 673 uppsatser innehållade ordet professionalism.
21. Entreprenörens funktionsåtagande enligt ABT 06 – särskilt om det ändamålsinriktade funktionsansvaret
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Den juridiska regleringen av den svenska kommersiella byggnads- och anläggningsbranschen domineras av standardavtal framtagna av Byggandets Kontraktskommitté (BKK). AB 04 utgör de allmänna bestämmelserna för utförandeentreprenader och ABT 06 för totalentreprenader. LÄS MER
22. Gig:ens nya hybrida byggsten : En studie om hybrida arbetssätt som katalysator för gig-ekonomin inom mediebranschen
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Förevarande studie syftar till att undersöka hur de hybrida arbetssätten som uppkommit till följd av pandemin har katalyserat gig-ekonomin inom mediebranschen. Undersökningen har med en deduktiv ansats grundat en hypotes baserat på tidigare forskning inom området. LÄS MER
23. En balansgång mellan dramaturgi och demokrati : Uppfyller Uppdrag granskning och Kalla fakta deras tillskrivna demokratiska syfte?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Vi har i denna studie analyserat hur Uppdrag granskning och Kalla fakta strukturerar och förmedlar granskande journalistik. Syftet är att med hjälp av en genreanalys öka förståelsen för hur programmen förhåller sig till sitt demokratiska uppdrag som ingår i genrens ideal, och därmed hur de uppfyller den demokratiska roll de fått samt tillskrivit sig själva. LÄS MER
24. Feminism till salu! : En kvalitativ multimodal socialsemiotisk analys som undersöker hur femvertising materialiseras i tre svenska reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Selling Feminism is a qualitative multimodal social-semiotic analysis that examines and maps how social-semiotic resources are used to materialize femvertising in Swedish marketing communication. The study also discusses what the use of the identified resources can say about the Swedish culture's perception of feminism and the meaning of femvertising. LÄS MER
25. "Jag är socionom, inte gränspolis" : - en studie om socialsekreterares uppfattningar om en så kallad "angiverilag", samt hur en sådan kan komma att påverka deras professionalitet
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Studien syftar till att undersöka vad socialsekreterare anser om en eventuell “angiverilag”, samt hur socialsekreterare tror att den eventuella lagen kan komma att påverka deras professionalitet. Sex intervjuer genomfördes med socialsekreterare inom olika enheter inom svensk Socialtjänst. LÄS MER