Sökning: "professionalization theory"
Visar resultat 1 - 5 av 76 uppsatser innehållade orden professionalization theory.
1. Förskolerektorers reflektioner kring förutsättningar och stöd för skolutvecklingsuppdraget
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : Abstract As written in the pre-school's governing documents, principals are responsible for the work with school development and systematic quality work in the organization. In previous studies and in reports from the Swedish National Agency for Education, criticism has been given regarding, among other things, the lack of prerequisites and support for principals in carrying out school development. LÄS MER
2. Professionalisering för löneutveckling : En undersökning av tre yrkens strävan efter professionsstatus och högre lön
Magister-uppsats, Umeå universitet/Enheten för ekonomisk historiaSammanfattning : Professionalization is a status to which a complex process is attached. There is no clear definition of a profession and no widely recognized single definition. This paper aims to see if there is a relationship between an occupation trying to reach the status of a profession and the salary development for the profession. LÄS MER
3. Vad gör egentligen en socionom? : En kvalitativ studie om professionell status och yrkeslegitimation för socionomer.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : The purpose of the study has been to explore how professionals in the field of social work view professional licensure. Through semi-structured interviews, we have explored their reflections and opinions on the potential of professional licensure, their perceptions of their work, and how they believe licensure could affect their area of work in relation to professional status. LÄS MER
4. Tvärprofessionellt teamarbete inom den skolsociala jurisdiktionen - En kvantitativ studie om den skolkurativa professionen utifrån platsannonser
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : Cross-professional teamwork has, according to prior studies, especially within human service organizations, shown to be a recurring theme, seemingly with the aim to provide a holistic approach to clients. Within school social work, such approaches are found to accommodate school pupils' complex problems that often go beyond one singular professional’s knowledge base. LÄS MER
5. Revisionsbranschen i förändring : En analys av vilket avtryck som förändrade utbildnings- och kompetenskrav lämnat på revisorsprofessionen
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Bakgrund: Revisorsprofessionen har under senare år präglats av ökade kompetenskrav, där Revisorsinspektionen har försökt att framkalla en bredare kompetensbas genom att lätta på revisorernas utbildningskrav. En profession som utsätts för förändringar kan riskera att deprofessionaliseras genom att förlora utmärkande kännetecken, förtroende, auktoritet, kompetens och status. LÄS MER