Sökning: "profil marknaden"
Visar resultat 11 - 15 av 54 uppsatser innehållade orden profil marknaden.
11. Varumärkets visuella identitet – en studie om hur rebranding påverkar konsumenternas uppfattning med exempel av ett svenskt varumärke Tretorn
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Dagens företag måste anpassas till grafiska trender för att bevara en uppdaterad och fräsch image samtbehålla sin position på marknaden. För att göra detta måste företagens grafiska profil ses över ochuppdateras regelbundet för att säkerställa att den följer aktuella trender och kan tilltala den tänktamålgruppen. LÄS MER
12. Kommunikation med genusperspektiv i ett modesammanhang
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Uppsatsen undersöker hur man kan arbeta med kommunikation och genusfrågor i ett modesammanhang, vilken respons och effekt kommunikationen kan leda till samt om denna kommunikation kan bidra med konkurrensfördelar hos modeföretag. I arbetet undersöks hur ett modeföretag arbetar med genusfrågor och genusorienterad kommunikation samt vilken respons kommunikationen kan få, med fokus på den kvinnliga konsumenten som mottagare på marknaden. LÄS MER
13. Incollaboration : En kvalitativ & kvantitativ studie om samband mellan företag, influencers & konsumenter på Instagram.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Sedan den ökade användningen av sociala medier står varumärken idag inför en enorm utmaning i att kommunicera och förmedla sin identitet och profil för att kunna skapa en konkurrensfördel på marknaden. Bildnätverket Instagram är en av de plattformar som växer allra mest (Laboon 2016) och som idag anses vara ett av de kraftfullaste marknadsföringsverktygen för företag (Safko 2012). LÄS MER
14. Etableras vårdcentraler där vårdbehoven finns? : Förändring efter vårdvalsreformens införande i den svenska primärvården
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för nationalekonomi och statistik (NS)Sammanfattning : En underutbyggd primärvård med bristande tillgänglighet och långa väntetider motiverade den då sittande regeringen att införa vårdvalsreformen med fri etableringsrätt i samtliga landsting år 2010. Målet med att öppna marknaden för privata vårdgivare var att öka tillgängligheten, minska väntetiderna och samtidigt uppnå en ökad kvalitet för samtliga vårdleverantörer och ge fler alternativ för befolkningen. LÄS MER
15. SOM ATT SOLA SIG PÅ EN DANSBANA - En jämförande studie av offentlig sektors employer branding kopplat till direktörsrekrytering och externt rykte
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur HR-praktiker i offentlig sektor behandlar den paradox de kan ställas inför, där det å ena sidan innebär att attrahera tjänstemän med höga fallskärmsavtal, vilka är finansierade utav skattepengar. Samtidigt arbetar HR-praktiker å andra sidan för ett attraktivt varumärke mot övriga medborgare, vilket kan påverkas negativt av bevakning från media rörande fallskärmsavtalen. LÄS MER