Sökning: "profil marknaden"

Visar resultat 6 - 10 av 54 uppsatser innehållade orden profil marknaden.

  1. 6. "Har ni stoppat kakor i ölet, är ni helt dumma i huvudet?"

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Amanda Knöös; Emmie Lindh; [2020]
    Nyckelord :bryggerier; alkohol; hantverksöl; hantverksbryggerier; mikrobryggerier; nätverk; visuell kommunikation; sociala medier; strategisk kommunikation; varumärke; identitet; lokalitet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur hantverksbryggerier i Göteborg arbetar med sin externa strategiska kommunikation genom sina nätverk, på sociala medier, med sin grafiska profil samt genom försäljning och distribution. Valet av teman gjordes för att få en helhetsbild av bryggeriernas verksamhet. LÄS MER

  2. 7. An Investigation of how Digital BIM-objects can be a Competitive Strategy for Material Suppliers in the Construction Industry.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Installations- och klimatiseringslära; Lunds universitet/Avdelningen för Byggnadsfysik; Lunds universitet/Institutionen för bygg- och miljöteknologi; Lunds universitet/Institutionen för byggvetenskaper

    Författare :Charlotte Bredberg; [2020]
    Nyckelord :BIM; Building Information Modelling; Digital BIM-objects; Material Supplier; Merchandiser; Digitalization; Competitive Strategy; Procurement; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The construction industry has in general been rather slow in its implementation of new digital solutions compared to other industries. To date, only a handful of material suppliers are offering a service of so-called digital BIM-objects of their products. LÄS MER

  3. 8. Att förändra utan att förstöra : En intervjuundersökning om hur externa byråer arbetar med rebranding

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och design

    Författare :Aylin Bayar; Tilde Bergman; [2019]
    Nyckelord :Rebranding; advertising- and design agency; visual identity; graphic elements; Rebranding; reklam- och mediabyrå; visuell identitet; grafiska element;

    Sammanfattning : Companies are required to have the ability to be attractive because of today's intense market. They have to constantly make sure that their visual elements and graphic profile are related to the current market conditions. LÄS MER

  4. 9. En effektiv reglering eller en oförändrad reklammarknad? - En studie om förhållandet mellan riktad onlinereklam och GDPR

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Ebba Walldnö; [2018]
    Nyckelord :EU-rätt; marknadsrätt.; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att utröna om General Data Protection Regulation (nedan GDPR) kommer påverka riktad onlinereklam samt undersöka om riktad onlinereklam är ett problem som behöver lagreglering. Uppsatsen har utgått från en rättsdogmatisk metod. LÄS MER

  5. 10. Segmentering av kontorshotell i Stockholm

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Axel Abrahmsén; Clas Westerberg; [2018]
    Nyckelord :Workspaces; Coworking; Market segmentation; Digital representation; Arbetsplatser; Coworking; Marknadssegmentering; Digital representation;

    Sammanfattning : Marknaden för delade arbetsplatser har fått se en snabb tillväxt under senare år. Delvis kan detta förklaras med den ansenliga tillväxten av informationsteknologier. Dessa har till viss del förändrat hur vi lever, men fundamentalt förändrat hur och var vi önskar arbeta. LÄS MER