Sökning: "profil marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 79 uppsatser innehållade orden profil marknadsföring.

  1. 1. Klimatdiskursen ramar in dagens marknadsföring : En kvalitativ innehållsanalys av Preemshemmahörande-annonser i deras kampanj 2019-2020

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Hanna Strandahl; [2023]
    Nyckelord :Fossilindustri; gestaltningsteori; greenwashing; grön profilering; hemmahörande-annonsering; klimatdiskurs; kvalitativ innehållsanalys; strategisk kommunikation;

    Sammanfattning : Syftet är att undersöka hur fossilindustrin paketerar sina reklambudskap inom det vilseledande formatet hemmahörande-annonser. Syftet är även att skapa förståelse för hur den trendande klimatdiskursen påverkar marknadsförings utformning. LÄS MER

  2. 2. Att synas eller inte synas? Hur små byggföretag i Sverige arbetar med marknadsföring : -En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Stephanie Farenius; Hugo Norberg; [2023]
    Nyckelord :Construction Industry; Social media; Word of mouth; SME Small and medium sized enterprises ; Marketing; Digital marketing; Traditional marketing; Byggbranschen; Sociala medier; Word of mouth; Små och medelstora företag; Marknadsföring; Digital marknadsföring; Traditionell marknadsföring;

    Sammanfattning : Sammanfattning    Titel: Att synas eller inte synas? Hur små byggföretag i Sverige arbetar med marknadsföring -En kvalitativ studie. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Hugo Norberg och Stephanie Farenius. Handledare: Alice Schmuck. LÄS MER

  3. 3. Pretty in Pink: En undersökning av romance-imprints på den svenska bokmarknaden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Rebecca Weiger; Julia Håkansson; [2023]
    Nyckelord :romance; imprints; romancedrottning; paratexter; värde; kapital; kurering; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att belysa utvecklingen av romance-imprints på den samtida bokmarknaden i Sverige, och hur dessa arbetar med värdeförhandling av romancegenren. Detta görs genom att undersöka två imprints – Lovereads och HarperLove – och deras kurering av författarskap, deras marknadsföring och visuella profil, samt vad som kännetecknar deras relation med sina läsare. LÄS MER

  4. 4. Bilden av biblioteket - ett prisma av kommunikation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Rose-Marie Törnqvist; [2022]
    Nyckelord :Folkbibliotek; strategisk kommunikation; organisationskommunikation; organisationsteori; utvecklingsprojekt; förändringsarbete; marknadsföring; marknadskommunikation; image; profil; varumärke; meningsskapande; icke-vinstdrivande; CCO; Communicative Constitution of Organization;

    Sammanfattning : The aim of this bachelor’s thesis is to reach a deepened understanding on the effects of increased communication within the public library sector. Few studies in the field of library and information science and social sciences focus on strategic communication in a library context. LÄS MER

  5. 5. Är Showrooms framtiden för ditt varumärke?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Issa Kram; Albin Engström; Jesper Gunnarsson; [2021]
    Nyckelord :Showroom; Varumärke; Modebranschen; Marknadsföring; Varumärkespersonlighet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att belysa hur varumärken uppfattas av konsumenter när den fysiska ytan är representerad i form av ett showroom snarare än en traditionell butik. Teoretiska perspektiv: Det teoretiska ramverket utgörs av Dimensions of BrandPersonality för att beskriva hur varumärken kan uppfattas och Image-profil-identitet för att undersöka huruvida de förändrade uppfattningarna är fördelaktiga för varumärken. LÄS MER